mandag den 10. juli 2017

5 glæder fra ugen der har været

 Vasketøj på snor. Indbegrebet af sommer for mig. Duften og lyden af blafrende lagener i sommervinden.
 Plantefarvet garn hænger til tørre et skyggefuldt sted. Jeg har fået en gave med det plantefarveri, et sted, hvor jeg bare kan lege og hvor der ikke er noget der er forkert eller en dårlig ide, alt er tilladt og jeg har det så sjovt.

 Sommerthe, at gå en runde i haven og lade mig inspirere til dagens the, balancere både smag og skønhed.
 Sommerens første bulgur salat, helt klassisk med tomat, agurk, feta, oliven og masser masser af persille og mynte fra haven- og purløg, ikke så klassisk i denne sammenhæng, men åh så godt.
Tv midt på dagen, Tour de France og strik med garn, jeg selv har farvet med avocado.

6 kommentarer:

  1. Skønnem skønne billeder - de minder mig om en dejligs serie, der var på P1 for en del år siden. Den hed 'Glæden ved ...' og så kunne det være alt muligt som fx glæden ved langsomhed, at hugge brænde, at læse bøger ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak 😊P1 er min ynglings kanal og jeg hører rigtig mange af deres podcast 😊

      Slet
  2. Sengetøj på tørresnor er også sommer for mig ... selv om jeg helst tørrer udendørs hele året :-)
    Nu er jeg begyndet på bejdsning af mit garn - det bliver så spændende, når jeg skal til at farve!
    Kender du denne blog: https://colourcottage.wordpress.com/2012/06/25/berry-vegetable-dyeing-1/ - hun har godt nok mange ideer til plantefarvning. Det er en af de bedste blogs jeg har set om emnet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig til at følge dine farve eventyr 😊
      Og tak for linket ! Jeg har fulgt hende , men nu hvor jeg er blevet glad for at plantefarve , er det jo en guldgrube - tak for at huske mig på den blog😊

      Slet
  3. Skønne 5 glæder. Vasketøj på snor - duft og lyden fornemmes. Smukke farver på garnet. God smag fra te koppen. Salaten giver så mange oplevelser for både syns, smag, og dufte sansen. Og hvilken hyggestund med strikketøj og Touren.
    Sanserne bliver rystet godt sammen, finder roen. Vidunderligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde du, får dine altid så fine kommentarer :)

      Slet