onsdag den 21. juni 2017

Bøger og Håndværk

 4 bøger der alle fortæller historien om  kvinder, der gennemgå en livs ændrende udvikling og har en passion for et håndværk, de første 3 er det patchwork og i den sidste strik.
Strik skal for mig være en glæde, gerne med udfordringer, men stadig med glæde. Denne cardigan var tung og svær og ikke særlig glædesfyldt at arbejde på..Hvorfor ved jeg ikke, men nu er den trevlet op og følelsen af nederlag og manglende strikkeglæde er forsvundet.
Nye projekter fylder allerede pindene og de strikkes på  - med glæde.

12 kommentarer:

  1. Åh, Tracy Chevalier har jeg været glad for. I hvilken periode foregår bogen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Den var faktisk og god og har givet mig lyst til at læse mere af hende. Den foregår i 1850´erne- hovedpersonen er kvæker og emigrer fra England til USA.

      Slet
  2. Sådan et lækkert garn skal nydes - godt du trevlede op.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke sandt ! Det tog mig bare lidt lang tid, at ikke se det som et nederlag..
      PS - veninden er så uendelig fantastisk at hun vil strikke cardiganen til mig - heldige mig :)

      Slet
  3. Jeg får lyst til at læse Tracy Chevalliers bog - det er spændende at læse om stærke kvinder i gamle dage.
    Jeg er spændt på, hvad du strikker nu!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det nemlig - og i denne bog, går hun nemlig for bare at lade sig føre med, til selv at tage styring- meget lærerigt og inspirerende.
      Jeg strikker skam både sokker og slipover af eget plantefarvet garn og en sweater af "almindeligt" garn - og gør det med glæden :)

      Slet
  4. Jeg har læst de to sidste, men ikke de to første, men hvis det er nogenlunde samme stil/genre, hvad det jo åbenbart er, så er der vist en god grund til at læse dem også.

    SvarSlet
    Svar
    1. De handler i hvert tilfælde om kvindeliv :)

      Slet
  5. Jeg må kigge efter de bøger på mofibo. Altid på jagt efter gode bøger :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Også jeg :) Derfor dejligt at kunne inspirere hinanden :)

      Slet
  6. Der er projekter der ikke vil samme vej som den der begynder det. Det er ikke et nederlag, det er bare de 2 i forening der ikke kan blive homogen, måske kunne en 3. ingrediens være løsningen, måske ikke. Skønt med et skridt udenfor og opdage der er så mange nye muligheder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke en fin måde du anskuer det på :)

      Slet