mandag den 22. maj 2017

5 glæder fra ugen, der har været

 Jeg glædes over at Akelejernes tid er kommet. Vi har Akelejer alle vegne, de gror hvor de vil, og vi kaster deres frø her og der og alle vegne. Akelejernes tid er kommet.
 Jeg glædes over at hænge mit vasketøj op om morgen og tage det ind om aftenen, hvor det så er blevet luftet af  Maj vinden og tørret helt tørt af solen.
 Jeg glædes over at kunne høste pluksalat, babyspinat, rucola og havekarse af egen avl. Jeg føler mig rig og taknemmelig over at kunne tilberede måltider fra egen have.
Jeg glædes over at, ÆldsteDatter ikke kan lade være med at fylde huset med sine buketter, som hun plukker i Majhavens overflod.
Jeg glædes over at have tilbragt weekenden med denne arms ejer- nemlig YngsteDatter, der også kunne frydes over min plantefarve glæde.

12 kommentarer:

  1. Svar
    1. Du har ret 😊Det en rigdom, på flere planer. Tak 😊

      Slet
  2. Skønne billeder og oplevelser - jeg kommer til at tænke på den dejlige bog 'Naturlig overflod' af Sarah Ban Breathnach ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tager jeg som et kompliment 😉
      Jeg holder uendelig meget af den bog😊

      Slet
  3. Åhhhh - jeg glæder mig også over alle tingene - de smukke plantefarver dog på dine vegne, eftersom jeg ikke er kommet i gang selv :-)
    Men soltørret vasketøj, hjemmeavlet grønt og millioner af akelejer - skønt! Én gang akelejer, altid akelejer, men det gør ikke spor.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det giver mig en stor glæde at lege med planter og garn ☺️Akelejen gror som ukrudt og det er en gave 😊

      Slet
  4. Og jeg glæder mig over dine glæder. Så hyggeligt og inspirerende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det er en af grundene til jeg deler dem herinde :) Tak søde Eva :)

      Slet
  5. Vidunderlige glæder fra ugen der gik. Dejlige ord der følger billederne.
    Jeg mærker den gode energi helt over til mig. Tusind tak.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak , kære du :) Bliver så glad, når mine glæder kan skabe ringe derude hos jer, der læser med :)

      Slet
  6. Skønne glæder - og hvor har du farvet vildt mange smukke farver :)

    SvarSlet
    Svar
    1. De små glæder som er der når vi husker at anerkende dem 😊 Garn og planter - det er så sjovt !

      Slet