onsdag den 5. april 2017

Jeg strikker og jeg læser

Flere bloggere kører et tema, hvor de om Onsdagen viser hvilken bog de læser og hvilket håndarbejdet, de er i gang med. Et meget inspirerende tema, som jeg vil hægte mig på.

Det ville være så hyggeligt, hvis I ville være med. Skriv et link til jeres blog i kommentaren eller bare skriv hvilket håndarbejde I er i gang med og hvilken bog I læser/lytter til. Inspirerende for os andre at se og høre om.
 Jeg arbejder med denne grå sky af Hjelholt garn ; Sanne Bjerregaards Københavnercardigan. Den har været l æ æ æ n g e på mine pinde. Holdt mange pauser. I sidste uge besluttede jeg, at NU skulle den være færdig. Det er den blevet og nu mangler "bare" monteringen...Ved ikke hvorfor den ikke har grebet mig, denne enkle, lange, lette cardigan.. Men jeg ved YngsteDatter bliver glad, når vi ses, for så kan hun går foråret i møde klædt i København.
Den er god. Kan bare anbefales.

10 kommentarer:

  1. Dejligt der er tid til håndarbejde og læselysten. Husker godt du havde gang i dette tema om onsdagen.
    Spændende hvad dit næste projekt bliver på håndarbejdsiden. Bliver der plads til lidt her når Påsken banker på.
    Her der det karklude der er på pindene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis strik og læsning er der altid tid til i min verden :)
      Karklude er hyggeligt nørkleri og så er det også noget der kommer til stor nytte :)

      Slet
  2. Dine smukke lange cardiganer, heldige yngstedatter:) Her hækles der firkanter til tæpper, en god lille ting at have med i toget. Og jeg læser Glædens bog med undertitlen Fang lykken i en turbulent verden. Den er skrevet af Douglas Abrams, som er til stede under et ugelangt privat møde mellem Dalai Lama og Desmond Tutu. Jeg er lige startet på den, så jeg kan ikke sig om den er værd at anbefale, men jeg har tårnhøj forventninger:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hun er heldig :) Og jeg kan jo godt lide at skabe ting og sager, som bringer mennesker glæde :) Tak for at dele :)

      Slet
  3. jeg har en kjole på pindene, men da jeg får strikket for lidt, så har den været længe undervejs. Håber at påskedagenes fridage kan hjælpe på det. Ingen bøger er i gang, det skal der også laves om på.
    Jeg er ked af at læse, at stive regler har gjort, at du står uden arbejde. Ønsker alt det bedste for dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh kender godt den slags strik, der har været længe undervejs..- SSe bare min KBH cardigan :)
      Jeg håber din påske giver dig plads til både strik og bøger og tak søde Lene

      Slet
  4. Jeg lytter til "Hvor der er vilje" af Jeffrey Archer. En familiekrønike (Clifton-sagaen), og jeg skal love for, at den er god.
    Med hensyn til strik, så er jeg lidt midt imellem, - kan faktisk ikke lige finde mit næste projekt, så jeg hækler hagesmække, mens jeg venter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for at dele, det er så skønt med inspiration :) Du har heldigvis mange der har glæde at dit hækleventeri :)

      Slet
  5. Gitte https://www.instagram.com/gittejerner/17. april 2017 kl. 16.13

    Så dejligt pludselig at opdage at du er tilbage her! Jeg har lige læst 'Glasslottet' af Jeannette Walls, som gjorde et dybt indtryk på mig. Kan se at du også er stødt på denne spændende forfatter. Og nu er jeg i gang med 'Gaven i maven' af Gina Asbjerg, som jeg anbefaler på det varmeste - den giver ro i maven og ro i sjælen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte :) Du har simpelthen læst den bog hun skrev om sin familie, før denne jeg har læst :) Ja, hun skriver altså så godt, nyder hendes bøger. Og tak for anbefalingen - jeg smutter straks ind og bestiller på biblioteket :)

      Slet