tirsdag den 4. april 2017

En crispy Tirsdag

Frosten har kysset Våren i nat. Alting er er klart og stille, derude i min have, derude i min skov. Min. Intet er mit, men glæden og taknemmeligheden, tager jeg ejerskab over.
Mit lønarbejde fylder mine tanker, jeg prøver at begrænse de tanker, for de skal ikke fylde det hele.
Kommunen langt væk fra Skoven, hvor i huset lå, hvor jeg delte mine dagstimer med søde børn og gode voksne, dén kommune huskede, at de ikke anerkendte en Steiner pædagog, som værende en rigtig pædagog. Derfor er jeg uden lønarbejde igen. Det var 2 måneder , hvor jeg lærte meget om mig selv og mine evner, mine begrænsninger, min faglighed, om samfundet, om regler, om snæversyn, om respekt, om omsorg. Om at være god nok. Mit ego fik næring af den anerkendelse jeg mødte, både som menneske og som professionel.2 måneder der har sat sine spor.
Nu er jeg her. Og herfra min verden går. Jeg kan intet andet end at begynde fra mig selv. Alt er som det skal være.
"Alt er som det skal være, ikke sandt ? " - hvisker jeg til Anemoner og Lungeurt.
Solen skubber blidt Frosten væk og endnu en Vår dag er begyndt.

16 kommentarer:

  1. Alt er som det skal være. Det er en god livsfilosofi. Jeg er glad for at læse, at du har fået anerkendelse for din faglighed, og for det menneske du er:)

    SvarSlet
  2. Åh. Det er en udfordring at rumme, at principper får lov at fylde for deres egen skyld, mens praksis stortrives ved siden af, men ikke får lov at fortsætte med det.
    Din skov er heldigvis forårsklar, og der er alt, som det skal være <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det nemlig !
      Tak Kirsten :)

      Slet
  3. Åh, jeg vidste ikke at en Steinerpædagog ikke er en rigtig pædagog (!) Jeg vidste heller ikke at du igen er uden arbejde. Øv! Men foråret er her, du bor smukt, og du har heldigvis så meget andet.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er så meget sært, derude i den såkaldte virkelige verden... Så meget jeg ikke fatter, så meget der er galt og forkert og meget uretfærdigt.
      Men det er den verden, det liv vi har, så det skal ses i øjnene og - ja, det er forår :)

      Slet
  4. Jeg hæfter mig ved, at du tager med dig, at du er blevet anerkendt for både det professionelle og det personlige. Det kan ingen tage fra dig. Kommuner har så mange regler.... (her kunne der stå noget grimt)

    SvarSlet
    Svar
    1. Regler, love, fordomme..Åh, så meget kunne skrives og siges, men det er ikke der jeg er lige nu.. Jeg er her og så tager jeg den herfra.
      :)

      Slet
  5. Jeg bemærker præcis det samme som andre, anerkendelse, og det er kommet med i "rygsækken" både fagligt og personligt. Det er værktøjet der skal bruges i hverdagen, sammen med al det smukke i skoven omkring dig.
    Det vigtigste i livet er at passe godt på sig selv og leve efter de personlige kerneværdier, matcher i de ikke arbejdspladsens kerneværdier, er det ikke det rette sted, kom videre, slet det der ikke var brugbart.
    Jeg har ikke altid selv tænkt sådan, men det er kommet med mig i bagagen på et tidspunkt, prøver at huske det, og giver det gerne videre.
    Masser af kærlige tanker

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du er blevet bevidst om disse sager og at du handler på dem. Tak for at dele :)

      Slet
  6. De ved ikke hvad de er gået glip af i den kommune - men godt for din blog, at du nu er tilbage i skoven. Og måske også godt for dig, at du ikke skal rejse den lange vej hver dag?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg ved at min leder prøvede at forhandle, men..Regler er åbenbart regler. Og hvis vi skal se på de gode sider, så ja - det er godt ikke at have den laaange transport :)

      Slet
  7. Det er godt at læse blogindlæg fra dig igen, men jeg er ked af at høre, at de var så 'firkantede' i den kommune, at de ikke kunne anerkende dig som 'rigtig' pædagog.
    Nå, men, som du siger: Alt er som det skal være :)
    Nu har du tid til dit hus, din have, dine dyr og din skov - det er heller ikke helt tosset; og der skal nok dukke noget andet op senere, af meningsfyldt arbejde.
    Rigtig God Påske til dig, Miri!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne. Jeg nyder også at være tilbage :) Jeg forsøger at gøre mig umage med at leve mit så godt som muligt, at være åben overfor det, der kommer til mig og at se om jeg kan finde noget brugbart, noget godt, noget nyttigt ud af de erfaringer jeg efterhånden har på nakken ..
      Jeg håber påsken giver dig mulighed for ferie :)

      Slet
  8. Pff... der er så mange fordomme, og jeg forstår dem ikke. Jeg havde engang en kollega, der tog Steiner-uddannelsen, og jeg syntes, at det lød helt rigtigt. En god måde at være pædagog på, efter min mening... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord :) Jeg kan kun være enig, det er en god måde :)
      Fordomme..Jeg ved sørme ikke hvorfor det skal være sådan.. Men nu må jeg så forholde mig til min nye virkelighed.

      Slet