tirsdag den 24. januar 2017

Kender du til .. ?

Denne fine lille pynte sag, der hænger i min dørkarm, har intet med ordene i dette indlæg at gøre..Men den er bare fin og jeg vil altid gerne have mindst et billede pr blog indlæg :)

Kender du til Bullet Journal ? Jeg har sat mig lidt ind i  denne  metode, der skrives om alle vegne og ja, der findes masser af oplysninger, videoer og andet, derude på nettet, men kender DU til den? Bruger DU den i dit liv og hvordan gør du det ?

Kender du til en strikket cardigan, der sidder til, har raglanærmer, er lang, sådan cirka under numsen, har brede kanter ved knapper/knaphulskanterne, samt halsekanten og som ikke strikkes på en større pind end ca 5?

Kender du til de bedste hjemmebagte fastelavnsboller ? Synes mine egne er ret gode, men vil da gerne have ny inspiration og har har lidt lyst til at begive mig ud i at bage de svenske udgaver; Semlor.. Og der findes mængder af opskrifter og jeg har prøvet en del, men har ikke fundet den bedste..Kender du den bedste ?

Det var bare det, jeg ville kaste ud i dag og håber I har tid og lyst til at dele jeres viden og erfaringer.
Jeg håber solen ville skinne over jeres Tirsdag.



18 kommentarer:

  1. Tak, jeg håber også på list solskin! Jeg tror, jeg er ganske uvidende, jeg kan i hvertfald ikke være behjælpelig med svar på ovenstående. Jeg må sige....Fisk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er ikke uvidende - du ved så meget , bare ikke om disse sager :)
      Tak, søde du :)

      Slet
  2. Jeg ved heller ingenting om strik i dette tilfælde til gengæld ved jeg, at Camilla Plum har en god opskrift på fastelavnsboller.
    Held og lykke med bagning og strik.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) MEN har du selv bagt dem ? Jeg har brug for nogle der selv har erfaringen :)

      Slet
  3. Jeg bruger ikke bullet journal - har en veninde, der gør hver morgen, når familien er gået hjemmefra. Hos os betyder samme situation, at jeg er på vej på arbejde. Det nærmeste, jeg kommer en bullet journal, er nok min notesbog med ideer til håndarbejde, lister over hvad jeg allerede har lavet, ideer til hvilket garn jeg vil bruge, gaver jeg vil lave etc. Den er slet ikke så pyntelig som en bullet journal, men god at have.

    Semlor - jeg har prøvet opskriften fra isabellasmith.com, og dommen her i huset er, at vi foretrækker vanillecreme eller marcipanremonce i fastelavnsbollerne. Jeg har ingen perfekt opskrift, men måske jeg skulle bede min mor om hendes opskrift - den er god :-)
    Trøje... Måske en Lene Holme Samsøe-model? Evt. let modificeret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine svar :) Din måde at føre notesbog, lyder som min:)
      Semlor..tak. Jeg bager mine egne med vaniliecreme og marcipan og de er så gode , tror måske bare jeg er forført af de flotte udseende, de har de overdådige semlor :)
      Lene Holme Samsøe er et godt bud..Har lige som bare ikke fundet "den"..
      :)

      Slet
    2. Et par link til noget, der måske kunne du:

      http://www.strikkepinden.com/shop/opskrift-lang-troeje-5638p.html


      https://www.bloglovin.com/blogs/tusindfryd-1085783/tusindfryds-yndlings-cardigan-en-strikkeopskrift-2053596163 - skal nok strikkes længere

      Slet
    3. Åh tak søde Kirsten - dem vil jeg kigge på, når jeg kommer hjem :)
      Sender et link tilbage, det er nemlig noget i denne stil;
      http://www.ravelry.com/patterns/library/ginnys-cardigan

      Slet
    4. Åh, den er smuk! Farven er også helt perfekt.

      Slet
    5. Den er nemlig så fin ! Men skal købe en hel e-bog for at få opskriften... Jeg har set på dine link og isør Lene Holme Samsøe tiltaler mig, tak :) Har netop bedt veninden slæbe alt med hun har af Holmsøe, når hun besøger mig, så mon ikke det snart lykkes at finde "DEN". :)

      Slet
  4. Jeg har lavet min egen version af en bullet journal. Knap så fin og knap så udviddet, men med plads til lister og huskepunkter og allervigtigst at få styr på arbejdstimerne, der skal vejes og måles op. Noteres, holdes styr på og gerne ende med et nul.
    Jeg er ikke sikker på at min version er i nærheden af tanken. Men det virker for mig. Og jeg har stadig min årlige kalender fra BUPL ved siden af :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder rigtig spændende ! Jeg har lige som svært ved at komme i gang , føler mig lidt handlingslammet, når der er så mange muligheder, tror jeg..Så min notes bog er meget rodet og min kalender holder syr på aftalerne :)

      Slet
  5. 1. Jeg aner ikke hvad bullet journal er.
    2. Jeg kender ikke opskrifter på cardigans af den slags (men kender alt for godt til alle mulige opskrifter, der sidder til (strammer!) på en uhensigtsmæssig måde om min krop.....
    3. Af hensyn til de i forvejen lagrede "buler" på kroppen, kender jeg heller ikke opskrifter på fastelavnsboller (jeg spiser dem dog alt for gerne)
    4. Jeg vil gerne have sol på min vej.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ - tak for et overskueligt, humoristisk og meget Eva svar på mine spørgsmål :)
      Håber solen kom forbi dig :)

      Slet
  6. En dejlig lille sag du har hængende der i din dørkarm.
    Kan ikke give dig nogle fif - du gav mig dog et spark til "Bullet journal" Det må jeg lige grave lidt i. Bare det jeg nåede at erfarer ved et par minutter på google, vakte min interesse. For nogle gange smuldre tiden her, med ingenting, (ligegyldige ting), ikke restitution på den gode måde, og det kunne jeg godt tænke mig at få gjort noget ved.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, hvor er glad for at jeg kunne inspirere dig til at få hold på din tid :) Jeg kender alt for godt følelse af smuldretid , som hvis den skaber irritation, ikke er god..Spændende hvad du får ud af din Bullet Journal! Del meget gerne din proces med at skabe den og ikke mindst bruge den.
      Lige meget hvad, så held og lykke :)

      Slet