onsdag den 4. januar 2017

Jeg strikker og jeg læser

Flere bloggere kører et tema, hvor de om Onsdagen viser hvilken bog de læser og hvilket håndarbejdet, de er i gang med. Et meget inspirerende tema, som jeg vil hægte mig på.

Det ville være så hyggeligt, hvis I ville være med. Skriv et link til jeres blog i kommentaren eller bare skriv hvilken håndarbejde I er i gang med og hvilken bog I læser/lytter til. Inspirerende for os andre at se og høre om.
En ældre bog af Helle Helle om en kvinde der flytter hjem til Lolland, efter ikke havde været der i mange mange år pga uforløste følelser omkring begge sine forældre død.
Sokker , helt enkle efter min egen basis opskrift, men strikket i "snydegarn", hvor striberne kommer af sig selv,

18 kommentarer:

  1. Hus og hjem nød jeg at læse - måske den tåler en genlæsning :-)
    Jeg læser Harry Potter 8 (teaterversionen 20 år efter). Yngstebarnet fik den i julegave og låner den gavmildt ud, til han selv er færdig med 7'eren.
    Jeg er håndarbejdsmæssigt lidt rodløs efter først at have skyndt mig med julegaverne, dernæst at have lavet alt muligt småt dimseri, mest julepynt, som jeg ikke nåede før jul. Så jeg mangler at komme godt i gang med et projekt. Jeg har snuppet et par rækker på et tæppe, prøvestrikket mønster til en "måske" cardigan, og forleden faldt jeg over en lille bunke svampe med har i Liberty. De var klippet, men manglede syning m.m., så dem har jeg kastet mig over. Jeg håber, jeg snart får hul igennem til at fordybe mig i noget større igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kirsten , tak for at dele :) Jeg læser dine ord og hygger mig, det som vi sad foran hinanden og snakkede sammen :) Vi mangler bare kaffe og kage :)
      Synes Yngstebarnet er meget gavmild- lade dig læse den først :)
      Liberty- nu fik du mig inspireret - for jeg har noget fint Liberty, der godt kunne bruges til.... ?!
      Kender godt det, med at samle kraft til de større projekter. Har i lang tid strikket mindre projekter, men heldigvis har YngsteDatter bestilt en kæmpe trøje - så venter bare på Rasmillas (garnebutikken) pakke :)

      Slet
  2. Skøn bog! Jeg elsker Helle Helle. Jeg har flere gange brugt et uddrag af "Hus og hjem" som tekst ved den mundtlige eksamen i dansk på HF :-)
    Til gengæld har jeg stort set aldrig gang i et håndarbejde. Mine hænder er ligesom skruet forkert på til den slags :-)
    God dag til dig, Miri!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mine børn ser også trætte ud, når de ser jeg læser Helle Helle - de er blevet proppet med hende i Gymnasiet - hæ hæ :)
      Jeg tror du bare skal finde dit håndarbejde - du har ikke fundet det endnu :)
      Men du får udløb for din enorme kreativitet gennem din have og din indretnings glæde :)

      Slet
  3. Helle Helle er en her i mit hus meget begejstret for, jeg selv har hende til gode. Til gengæld læser jeg Selfies af Jussi Adler, er vist lidt træt af krimier, eller også er historien for langt ude, selv for mig;) Håndarbejde går der langt i mellem, men fandt i går min strikkede rensdyr-pude frem, som jeg vil færdiggøre, og har planer om at brodere/sy en pude med grise, fra den bog med nordiske mønstre, som jeg så hos dig:) Planer er der nok af, men lige nu, kunne jeg nok bedre være med på et tema som, "vis mig det rum du er ved at tapetsere og indrette lige nu".

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forstår ham, hun kan noget med ord :)
      Tænk hvilken spændende indretnings/renoverings blog du kunne skabe !

      Slet
  4. Først - tak (igen) for din blog! Absolut favorit.. :o)
    Men nu MÅ jeg spørge, når du at blive færdig med både en bog og et stykke håndarbejde hver uge? Åh - sig det først er siden dine børn er blevet store at tiden er til det. Jeg vil SÅ gerne finde tid og ro til at fordybe mig i en bog, men når først der er ro om aftenen, ja - så orker jeg end ikke at tænke på at læse..! Trætte, men kærlige hilsner fra mor til 4 friske drenge!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for dine søde ord :)
      Og så kommer jeg til at smile stort og kærligt, fordi jeg lige kan se dig for mig :) - Jeg har altid strikke og læst , også da mine børn var små, MEN slet ikke i de mængder som nu. Lige pludselig har du tiden til at læse en bo og fordybe dig i et strikketøj :)
      Jeg har ofte problemer med at sove og istedet for at gå i panik over det, får jeg udnyttet tiden til at læse :)
      Tak for dine ord :)

      Slet
  5. Jeg tror aldrig man kan få for mange strikkede sokker :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Næ :) Jeg er så heldig at jeg også har døtre der efterspørger sokker, så jeg har masser af muligheder for sokke strik :)

      Slet
  6. Jeg har foræret mig selv et Mofibo-abonnement, så jeg har lige afsluttet Mørkemanden af Lotte og Søren Hammer, og er gået i gang med Underdanmarks jægersoldater af Lisbeth Zornig.
    Og så strikker jeg trøjer til mine børnebørn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en rigtig god gave du gav dig selv ! Tak for at dele bøger - Lotte og Søren Hammer, den serie nyder jeg at læse :) Har ikke læst noget af Zornig.
      Dine børnebørn er så heldige at de har en bedstemor, der kan skabe så mange fine sager til dem !

      Slet
  7. Stickning och läsning - mina favoritsysselsättningar!

    SvarSlet
  8. Min første uge i 2017 blev ikke som planlagt. Mandag, den 2/1 skete der lige noget der gjorde jeg ikke kom i gang med Selfie af Jussi Adler Olsen som planlagt, og der ikke blev fundet en opskrift til en halsedisse eller hvad det nu hedder til Fridas djævlehue, har garn og pinde, mangler bare lige antal masker, altså lige noget at forholde mig til størrelses mæssig. (9 - 12 mdr. - hun er 8 mdr.)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg oplever meget ofte, at intet bliver som jeg planlægger - hæ hæ :)
      Heldigvis kan der så komme noget godt ud af det uplanlagte :)
      Håber du finder dine masker !

      Slet
  9. Kære Miri, jeg ser først nu, at du er flyttet herover på en ny blog - du dukkede ikke op i min reader, men det gør du nu :-) Jeg holder så meget af dine hverdagsbilleder af dyr, bøger, sund mad, naturen osv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er jeg glad for du fandt mig 😊
      -
      Tusind tak for dine ord, søde Gitte.

      Slet