tirsdag den 3. januar 2017

2017 - lidt om fortsæt og udfordringer.

Ingen nytårsforsæt fra mig. Jeg vil "nøjes" med at være opmærksom på , at jeg møder mig selv og resten af verden, med kærlighed og respekt. Jeg vil desuden prøve at huske mig selv på, at det hele nok skal gå og dét må jeg have tillid til. Sidst, men ikke mindst, vil jeg virkelig prøve at tale pænt til mig selv, møde mig selv med den samme omsorg, rummelighed og respekt, som jeg viser andre mennesker.  Nogle ville måske mene, det er nytårsfortsætter, men jeg oplever dem som retningslinjer, ikke konkrete tiltag, som fx at holde op med at ryge, tabe 5 kilo eller løbe en maraton.
 To helt håndgribelige udfordringer har jeg dog givet mig selv i 2017;
Jeg vil strikke en Gnom eller som den kaldes i bogen - Dværg.
Og jeg vil lære at spinde på håndten.

Begge udfordringer har faktisk ligget og ventet siden jeg gik på Børnehave seminarium...
Jeg købte bogen om Dværgene i slutningen af 1990´erne, men turde aldrig at binde af med at skabe en af disse væsner, som skal behandles med stor respekt. Jeg vil gerne invitere en af disse Gnomer/ Dværge til at bo her hos mig. Måske jeg lige skulle bestemme mig for, hvad jeg vil kalde dem..
2017 skal blive året, hvor jeg tager modet til mig og skaber een.

Jeg har prøvet at spinde på håndten, da jeg gik på Børnehave seminarium.. Dengang i 1990´erne og jeg var ikke ikke god til det. Faktisk ret elendig til det. Men, øvelse og øvelse og atter øvelse, skulle jo gøre mester, så 2017 bliver året, hvor jeg vil øve mig i at spinde på håndten. Tænk, at kunne spinde eget garn at strikke med !
Nu skal jeg have købt noget uld at øve mig på, jeg er så heldig, at jeg i forvejen ejer hele 2 håndtene.

Vær velkommen 2017.

TILFØJELSE ; Tænk, at jeg kunne glemme at nævne dette;  2017 byder også på en weekend her i skoven med plantefarvning sammen med de fineste mennesker jeg kender. Jeg har ikke plantefarvet siden, ja- du gætter ret- 1990´erne, så jeg glæder mig MEGET :)
Alle os, der skal være med, er gået i gang med at samle avocadosten og - skaller, for hvilke faver de dog kan skabe.


11 kommentarer:

  1. Respektere du din egen gøren og laden, giver du plads til at respektere andre.
    Jeg møder verden med et smil, og får 10 fold igen. Ukendte henvender sig til mig, smiler igen etc. En stor gave.
    Glæder mig til at se dine projekter med både Gnom og håndten.
    God tirsdag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lyder som om du har en fin måde at leve og møde livet på :)

      Slet
  2. Dejlig tilgang til det nye år! Jeg er heller ikke den store fan af must dos, i år har jeg slet ingen! For mig er 'i morgen' ikke mere speciel om den hedder 1.januar eller 27.oktober. Jeg vil dog prøve at gøre det samme som du og Abildjyden og favne alt det gode lidt mere! Ikke fordi vi har gang i et nyt år, men bare fordi at det skylder vi hinanden ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Du rammer hovedet på sømmet - tak for at kunne koge alle mine mange ord indtil disse få, men så rette :)

      Slet
  3. Søde Miri. Tak for din kommentar til mig sidst. Hvor ser den spændende ud, den bog om dværge eller gnomer. Kan du ikke gi den et navn, når du har skabt en? Eller måske kan du endnu bedre spørge den, hvad den hedder?
    Jeg tror, man må have ro i kroppen for at spinde godt, ellers får man det. Man har jo ild bagi, når man går på seminarium. Måske er tiden lige nu for dig at gøre det? Spinde, så spændende. Er det ikke det, mosekonens også gør, selv?
    Mange hjertevarme hilsner fra den anden side af havet.


    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak :) Det er en meget spændende bog, der virkelig fortæller om dværgen og den respekt vi skal møde den med..Hvilket altid har gjort at jeg ikke har vovet at kaste mig ud i at skabe dem, for tænkt hvis jeg gjorde det helt forkert..Men nu er jeg ældre og klogere, så det går nok :)
      De har navne efter hvor de lever :) Angående roen til at spinde....Hmm - jeg er berygtet for at være meget dårlig til at sidde stille- ha ha :)
      Jo, hun spinder og hun er dygtig til det! Spnder også med andre fibre end uld.

      Slet
    2. At skabe indeholder mange følelser. Jeg tror på dig!
      Min veninde, som er meget mere naturligt i kontakt med alverdens naturens væsener, end jeg er, siger, at det er så vigtigt selv at gå i dialog med dem, hvis de for eksempel ønsker at komme ind i et maleri, digt, keramik, eller som hos dig, i strik. At spørge dem sensitivt, ja, behandle dem med stor respekt. Ofte, i menneskenes verden er vi så hurtige, at vi glemmer at lytte og se. Sådan har jeg i det i hvert fald. De lever efter en helt anden rytme, end vi har skabt for vores liv.
      Men vi skal leve her på Jorden sammen, så go, go, go Miri. Det kan kun blive fint: )
      Tak for info, tænkte nok Mosekonen spandt. I er seje!
      Kærligst fra Laila

      Slet
    3. Jeg holder så meget af dine fortællinger, den måde du bdeler din viden - tak :)

      Slet
    4. Selv tak, kære Miri: )

      Slet
  4. Gode tanker og jeg glæder mig til at følge dig på ud i håndtenens univers. Jeg stiftede også bekendtskab med karter og ten på seminariet, men det blev heller ikke til mere :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver så spændende - jeg glæder mig og har samtid svært ved at komme igang.. Altså bare med første skridt; købe noget uld :)
      Det er en spændende tid, den tid under uddannelse- alt det man får lov til at stifte bekendskab til :)

      Slet