onsdag den 21. december 2016

Jeg strikker og jeg læser

Flere bloggere kører et tema, hvor de om Onsdagen viser hvilken bog de læser og hvilket håndarbejdet, de er i gang med. Et meget inspirerende tema, som jeg vil hægte mig på.

Jeg strikker en halsedisse , "Vestenvind" af  (g)uld. Jeg strikker i tynd uld fra Holst Garn, i en grålilla lækker farve. Garnet er lidt rustik, men bliver blødt efter vask.Eller blødere :)
Bogen er så god ! Den handler om venskab, familie og kvinder- og sortes rettigheder og muligheder i USA i 1800- tallet. Den er spændende, forfærdelig skræmmende, trist, smuk og meget velskrevet. Jeg vil anbefale denne bog. 

10 kommentarer:

  1. Dejligt selskab, både med strikketøjet og bogen. Mon ikke der står en dejlig kop kaffe ved siden af, og et kalenderlys :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør der :) Dog ikke lige ved siden af..da jeg lagde bogen og strikketøjet på mit gulv, det er jo vildt svært at få lys til at tage gode billeder :)

      Slet
  2. Hvor ser dit striktøj flot ud, og bogen lyder som en jeg gerne vil læse. Hvis jeg var med i det onsdags-tema, ville der være et foto af en sort bluse eller en grøn poncho, sådan ca. 2 år i træk;)Beundrer virkelig den evne du har, med at strikke hele tiden, og få tingene færdige:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ, men skidt, man ville kunne se at det gik stille og roligt fremad :)

      Slet
  3. Jeg er engang startet på en bog af den forfatter (noget med bier...), og opgav, men jeg husker ikke hvorfor. Måske skulle jeg prøve igen.
    Jeg hækler lidt før det næste større strikkeprojekt, og har heller ikke gang i en lydbog, men i masser af podcasts for tiden. Anders og Anders hører jeg (Breinholt og Lund Madsen), og jeg er vild med det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Biernes hemmelige liv :) - ja, det er mange år siden at jeg læste den og kan helt ærligt ikke huske den..Må vist genlæses :) Tak for inspiration til ny podcast ! Åh, der er så meget jeg gerne vil lytte til, læse og se :) Gad vide hvilket projekt, du lader op til... Spændende :)

      Slet
  4. Tørklædet ser fint ud, kender ikke mønstret men flot er det. God dag til dig.
    Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Prøv at gå ind på g(uld) , det er et dejligt sted for os der elsker lækkert garn :)

      Slet