onsdag den 5. juli 2017

Onsdag den 5. Juli

Jeg har lært nogle af de fineste mennesker at kende gennem min blog, mennesker jeg ellers aldrig ville have mødt. Hver eneste gang jeg overvejer at slukke og lukke ned for min blog ( og trofaste læsere ved, at jeg med meget jævne mellemrum, overvejer dette- jeg er åbenbart meget åben overfor blogkriser), tænker jeg på det ; at bloggen præsenterer mig for de aller fineste mennesker.

Jeg har i Maj 2017 fået mig en profil på Instagram og i den verden er der så meget at blive inspireret af og det hele findes nemt og hurtigt og jeg kan dele min glæde, betagelse og anerkendelse, med et enkel tryk. Jeg er meget overvældet af den verden- også.

Instagram og blog - begge kan leve side ved side og være hinandens bedste selskab, supplere hinanden, uddybe hinanden.

Jeg blogger og Istagrammer fordi jeg ikke kan lade være, eller jov, det kan jeg selvfølgelig sagtens, men jeg vil helst ikke lade være. Jeg finder en stor glæde ved at dele, jeg holder så meget af at se og læse om andre mennesker og deres tilgang til deres liv og interesser.

Jeg tænkte, da jeg begyndte at åbne mig  mod Instagram, at min Instagramprofil kunne være fyldt af billeder og min blog så kunne være det sted, hvor jeg begyndte at give plads til flere ord ...Jeg var engang et ord mennesker, jeg kunne tale og skrive, jeg kunne finde de rette ord og sætte dem sammen, så de fik en betydning og skabte forståelse. Et stressnedbrud og en Angst tilintetgjorde den evne og jeg begyndte, efter en lang periode i sorg over mistede færdigheder, at nære mine visuelle evner istedet. Livet er som livet er og det gælder om at få det bedste ud af det.
Nå, men jeg kom fra mine tanker, da jeg åbnede en profil på Instagram..  Jeg er meget troløs overfor mine egne planer, b.la derfor har jeg for mange mange mange år siden, opgivet at have en madplan..

Jeg har billeder her på bloggen og billeder dér på Instagram...Bloggen og Instagram er blevet for ens, de supplerer ikke hinanden, som jeg havde planlagt. Planer og mig...

Onsdag den 5. Juli, fik jeg godt nok skrevet mange ord og de får lov til at stå her, i al deres hoppen rundt uden mål og med deres uklare mening, fordi de kan.

Stjerneskærm, de kan bare ikke lade være med at være smukke og de er her, fordi de kan.

15 kommentarer:

  1. Det er dejligt, at du er kommet på Instagram - jeg nyder dine smukke billeder og dine ord både her og der :-)
    Åh stjerneskærm! Det er en af mine yndligsblomster ...
    Stress og angst er bare så hårdt! Og netop til at finde ro er billeder og naturen den bedste medicin.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Gitte :) Jeg er glad for at være der, også fordi jeg så har fået kontakt med dine fantastiske billeder :)
      Jeg tror også at naturen kan være en af mange tiltag, når du skal komme dig efter stress og at den kan være med til at holde os mental sunde i et fortravlet moderne liv.

      Slet
  2. Jeg synes, det er så hyggeligt, at du også er på Instagram. At blog og Instagram ligner hinanden siger vel bare, at du er dig selv begge steder, og det har værdi, synes jeg.

    SvarSlet
  3. Iø. vil jeg anbefale dig denne blog: http://clothogancho.canalblog.com/ - helt fantastisk håndarbejde af den meget tidskrævende slags - en visuel nydelse og stor inspirationskilde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og så er du jo også derinde, dejligt, når du nu ikke har en blog :)
      Og tak for anbefalingen - jeg altid nysgerrig :)

      Slet
  4. Jeg blev så glad da jeg så dig på ig, jeg nyder både din blog og ig, du giver så godt ud af dig selv, og det holder jeg meget af, sammen med dine billeder. Jeg har bare været fraværende på bloggen, både andres og min egen. Bloggen og jeg summer;-)
    Nøhij jeg kender mig i at lave en plan, for derefter at finde på noget andet, tidligere frustrerede det mig, men nu ved jeg det er sådan det er, smiler:-)))
    Ha en skøn onsdag
    Klem Anette


    SvarSlet
    Svar
    1. Du og bloggen holder måske lidt sommerferie :) Tak for dine ord, søde Anette :)

      Slet
  5. Jeg nyder at læse med begge steder og glæder mig i den grad over, at du overgav dig til instagram. Der får du nemlig sagt det hele med et snapshot og nogle velvalgte ord.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Eva - jeg er glad for at bl.a du, opfordrede mig til at kaste mig ud i det :)

      Slet
  6. Jeg er glad for, at du stadig blogger, da jeg ikke er på IG. Her samles der nu på avokadosten, for jeg vil prøve at farve med dem. Tak for inspiration.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad for at kunne inspirere en så kreativ kvinde som dig :)

      Slet
  7. Jeg var selv længe om at overgive mig til IG, men nu er jeg glad for at jeg gjorde det. Og jeg er glad for at du er der også! Jeg synes ikke det gør noget at der er et vist overlap imellem IG og blog. Jeg kan godt lide at IG-følgere af og til opdager min blog, og at bloglæsere bliver fristet til at besøge min Instagramprofil. Det giver en god dynamik, synes jeg. Den dynamik må du også opleve. Jeg synes bare du skal blive ved med det hele :-)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din opmuntring :) Jeg mærker nu ikke at der er særlig meget dynamik omkring min blog i de sidste mange måneder.. Jeg synes du forvalter blog/instagram på en rigtig fin måde :)

      Slet
  8. Dine ord ramte mig. Som du ved deler vi en lidelse eller 2. Jeg er også stress ramt, i dag er det nået at blive kronisk udbrændthed, og følge diagnosen angst er blevet mere uddelt.
    Jeg har dage hvor koncentrationen er lettere at finde end andre dage. Derfor for jeg ikke tjekket indlæg ved andre bloggere, selv skrevet på min blog, taget billeder, strikket, ej heller travet ture, for trætheden er så gennemgribende dræbende, foretrækker søvn, så jeg igen kan finde de dage hvor koncentrationen er intakt.
    Vi er flere derude end vi lige går og tror.
    Jeg er vild med at læse dine indlæg, også i dag, her er en dejlig rød tråd, den beskriver så præcis det du kender. Så skidt pyt, dine planer er til at ændre, eller bare gøre lige det der passer bedst for dig. Der behøver ikke være en rød tråd mellem bloggen og IG.
    For mig er IG lige nu og her i stedet for FB/Twitter, ikke mange ord mere i billeder. Bloggen er med lidt flere ord, ingen hashtag, hvor tanken måske bliver tillagt 5 - 7 ord mere end på IG. Bloggen kan også rumme det der ikke lige kom på IG, da det krævede flere ord.
    Hvis du ikke har ordene, så kan billederne også stå alene, da de fortæller en historie, en tanke, her er det så lige hvordan modtageren fanger det, skidt pyt, det er jo så hyggeligt at tænke selv, og reagere, måske bliver det til mange små historier ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for din kommentar - jeg tager dine ord til mig og de giver mig en del at tænke over. Jeg er også glad for at du deler ud af dine erfaringer, for som du siger; "Vi er flere derude" og jeg mener vi skal dele, for der igennem står vi ikke alene.
      tak :)

      Slet