fredag den 23. juni 2017

Fredags Blomsten

 Haven bugner af blomster og vi plukker ind og skaber buketter her og der g alle vegne.
 Pileurt, Skabiose, Marguerit,Skvalderkål, Storkenæb,Stjerneskærm samt roserne ;Ghislaine de feligonde, Salet og endelig Helle´s rose.
Alle disse skønheder har en historie og det forstærker kun min kærlighed, benovelse og respekt for dem. Denne Stjerneskærm fx, stammer oprindelig fra mine børns børnehave. Børnehaven lå omgivet af den smukkeste gamle have, hvor der blandt andet groede Stjerneskærm og jeg fik lov til at grave en klump op og sætte i vores egen have. Hver eneste gang jeg så er flyttet, har jeg gravet en klump op og taget med mig.
At have en have er en af mit livs største glæder.
God midsommer, god Skt. Hans fest, jeg ønsker jer alle en dejlig dag.

15 kommentarer:

  1. Sikke en smuk buket. Jeg nænner ikke særlig tit at plukke ind, men måske jeg skal øve mig på det. Haven er virkelig også en af mine allerstørste glæder! For tiden kigger jeg hver dag på stokroserne jeg fik af dig og er spændt på at se, hvordan de ser ud, når de springer ud :)
    Ha en god sommer Miri.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forstår din følelse af næsten ikke at nænne det..Men jeg tænker at jeg jo ikke tømmer haven, tager bare og deler blomsterne mellem ude og inde :) Fx har jeg fået en Lupin af en gammel veninde, i en helt særlig lækker gul , der har jeg plukket en enkelt blomst ind og resten får lov at gro videre :) Jeg håber dine stokroser kommer med blomster i år, det burde de :) Og så har du en blomst med en historie om en blogger du engang kendte til :)

      Slet
    2. Lige præcis. Det vil altid være "dem jeg fik af Miri" :)

      Slet
  2. Det er sådan en skøn årstid! Og jeg plukker også buketter :-) Din buket er smuk! God midsommeraften og god weekend til jer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må vist være buketternes mester, sødeste Nana :) Tak for hilsner og de samme til jer :)

      Slet
  3. Der er intet bedre end planter med en historie! Stjerneskærm vil ikke trives i min have desværre - vi har sandjord, og det går bare ikke. Men jeg er så vild med den og er kommet til at tænke på, om jeg mon kunne få den til at trives ved at give den lidt rosenjord at vokse i???
    Smuk buket :-) Jeg nyder også at fylde huset med blomster. Min mand undrer sig gang på gang over antallet af vaser, der skal vaskes op ;-)
    God Sankt Hans :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vaser- kan man få for mange ? !! Ha ha - jeg har i de sidste par år, prøvet at styre min trang til at skaffe vaser og lysestager til huse :)
      Jeg tror rosenjord er løsningen og så græsafklip rundt om, da det også er godt for jordforbedring og gøder stille og roligt. Mine står i usselt jord og det gør de er noget ramt af tørkeskader, men sådan er det så her- jeg kan ikke undvære dem :)

      Slet
  4. Smukke, smukke buketter.
    Jeg er vist aldrig før stødt på en stjerneskærm, men den vil jeg kigge efter på planteskolen, for hvor er det dog en dejlig blomst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er nemlig underskøn og den holder også længe i buketter. Den skulle ikke være svær at finde, så jeg håber den snart gror i din have :)

      Slet
  5. Hvor er det spændende, at stjerneskærmen stammer fra dine børns børnehave. Jeg synes, det er en af vores smukkeste blomster og så den i går flere steder på Copenhagen Garden, som var en helt vild oplevelse :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også den er een af de smukkeste :) Tænk, det event var gået min næse forbi.. Ja, ja, sådan er det nogen gange, men skønt at det var en oplevelse :)

      Slet
  6. Skønne blomster. Jeg elsker også blomster med "historie". Jeg flyttede lidt geranium med fra min gamle store have, og de har nu deres lille hjørne. Når jeg engang flytter, skal de med mig. En stjerneskærm fik jeg også med, og den står hos min veninde med den smukkeste bordeaux farve.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er vild med du allerede ved, at den skal med dig :) Den mørke stjerneskærm er også meget fin, jeg har den endnu ikke i min have, men den står på listen :)

      Slet
  7. Dejligt med så mange skønne sarte farver og de er alle fundet udenfor.
    Det var en fredagsbuket for uge 25/2017 - tak, så smukt

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er fantastisk, at jeg bare kan åbne min dør og gå ud og plukke en sådan buket :)

      Slet