mandag den 19. juni 2017

5 Glæder fra ugen, der har været

 Alle mine roser er sprunget ud- alle 10 står nu i fuld blomst. Jeg har haft roser i blomst siden slut Maj, begyndende med Rosa Rugsa og sidste Rose var så Astrid Lindgren. Denne rosa skønhed, der altid stræber mod himlen, er den gode gamle New Dawn, en Rose jeg har plantet i alle de haver, jeg har haft.
Plantefarve. 2017 er virkelig året, hvor jeg fandt mit indre legebarn frem igen. Jeg holder så meget af at lege med planter og garn. Her er det Vild Kørvel- til venstre 2. bad, til højre 1. bad. Det lyse var nærmest selvlysende - så meget at jeg i går farvede det over, med beviklinger, som da jeg i barndommen så min mor lave batik.Det blev så fint, men glemte at tage et billede..
 Jeg snakker altid om de høns, men jeg vil altså også sige, at de hvert eneste uge kunne komme på min glædes liste.Her er det Raghildur og Felippa blandt Roser og Løvefod.
 Jeg nyder at slentre en tur rundt i haven og plukke ind til en kop the. Her var det Salet Rosen, Hyldeblomst og Mynte- med et skævt citron i, var det a nice cup of tea .
Dette er ikke en glæde i sig selv..En død Flagermus på trappetrinet..Men det var en fantastisk at se en Flagermus så tæt på. Jeg har fortalt de 2 superjæger katte, Fanny og Bosse, at de ikke må fange Flagermus, da de er fredet. Jeg er ikke heelt sikker på de hørte efter..

8 kommentarer:

  1. Så dejlige billeder fyldt med glæde! Dit plantefarvede garn er bare så flot. Tænk at Fanny og Bosse kan fange flagermus - jeg har aldrig set sådan en her i Danmark. Godt du har fortalt de to jægere, at det må de ikke gøre mere :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte :) Hvis du strikkede, ville med glæde give dig små eksempler af mit garn :) Er det ikke utroligt, at de har fanget den !?! Fatter det ikke, men den lå der... Jeg håber de hører efter, men må indrømme, at de ikke er vildt godt opdraget, hæ hæ :)

      Slet
  2. Du må have nogle hurtige katte ... vi havde flagermus i Havdrup, men katten kunne ikke fange dem - heldigvis. Vi har også flagermus hvor vi bor nu, men ingen kat ;-)
    Og det der plantefarvning ... jeg stor jeg starter med at bestille noget alun ...

    SvarSlet
    Svar
    1. De er vildt hurtige og meget dygtige,de fanger alt- hvilket jo på den ene side er rart, når jeg nu fik dem for netop det, men på på den anden siden måtte de gerne lade fugle, flagermus og sommerfuglene være.. :)
      Det er den skønneste verden du kan give dig ud i- Plantefarvens verden :) Spændende at du gør det - jeg hepper :)

      Slet
  3. Elsker altid dine glimt og glæder, Miri! ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg virkerlig og inderlig glad for og jeg er også så taknemmelig for, at du fortæller mig det, for det gør det meget mere glædeligt for mig at dele :)

      Slet
  4. Det er vist ikke svært at finde glæder hvor du bor. For min skyld må hønsene gerne være med hver gang, for de er vel nok dekorative og hyggelige. Dine plantefarvningseksperimenter er så fine.
    Tak for endnu en gang inspirerende glæder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Næ, det har du vist ret i :) Men jeg tror faktisk at glæderne er alle vegne , fandt dem også da jeg boede i Lejlighed med bare en lille altan, de var bare nogle andre glæder. Dejligt du kan lide de høns, for de fylder godt på glædes kontoen her - ha ha

      Slet