onsdag den 17. maj 2017

En af de dage..

Jeg gik i går, en dag hvor regnende regnede ned, hele dagen og aftenen med, og tænkte på og planlagde at skrive et blogindlæg i dag, om det at blive inspireret. Om at være åben for indtryk, om den udfordring det kan være at forvandle en ide, et indtryk, en fornemmelse - til noget konkret.
I dag er en af de dage, hvor min hjerne ikke kan finde ordene eller opbygge sætninger, der tilnærmelsesvis beskriver, hvad det egentlig er jeg mener, så det indlæg bliver ikke til noget.. Jeg har forsøgt en stor del af denne nye dag, men det svinger ikke. Men det kreative.. Jeg har en kreativ tilgang til mit liv og her definerer jeg kreativ som det at skabe. Skabe mit liv og skabe mig selv.
En bevidsthed om hvad der er omkring mig og hvad jeg gerne vil have der er omkring mig. Inspiration- kreativitet- processerne. I dag  regner regnen ikke ned, fuglene synger ivrigt, men solen er endnu ikke blevet lokket frem, men gemmer sig bag alt det grå. Men jeg ikke samle ordene om mine tanker og skrive et indlæg der giver mening. Jeg skriver alligevel disse spredte tanker og famlende ord ned og sender ud til jer, for nogle gange kan selv enkle ord, sætte gang i ens egne overvejelser, tanker eller følelser og det er efter min mening en god ting, for derigemmen udvikler vi os, gror som mennesker.
Så med et billede af  Kajsa, Ghita Nørby og Ofelia, der i går søgte ly for regnen, vil jeg bare afslutte dette indlæg og ønske jer en god dag.

11 kommentarer:

  1. Dit indlæg sætter gang i mine tanker, og det går op for mig, at jeg også har en kreativ tilgang til mit liv. Det går også op for mig, at jeg har to hjerner, en god og skarp hjerne, og så min kyllingehjerne. Heldigvis har jeg flest dage med den gode og den skarpe hjerne, men de dage jeg har med kyllinghjernen er faktisk rigtig vigtige, for det er med den, at jeg ikke tænker, at jeg bare er og lader tingene ske, og hvor jeg hverken kan finde ting eller ord, og deraf opstår der de mest morsomme situationer, der medfører grineflip af den gode og helende slags. De dage med kyllingehjernen er der ingen bevidsthed om noget som helst, og jeg bliver overrasket over at det er aftensmad tid, og heldigvis står der et glas Nutella og venter på at blive spist med en ske:) Det spor her fik dit indlæg mig ud i, hvor er det bare skønt, at nå frem til noget erkendelse og favne det. Tak og knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, hvor er jeg glad for jeg udgav dette indlæg alligevel, trods jeg ikke kunne få formuleret mig, som jeg gerne ville :) Det er jeg, fordi du kunne bruge mine ord - så selv tak :)

      Slet
  2. Sådanne dage skal der være plads til. Jeg tror det er på dem, man får ladet op :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan godt være du har ret..Jeg har også lige som overgivet mig til, at dette ikke er dagen, hvor "store" ting vil hænde :) Jeg tuller bare lettere forvirret rundt og er glad for at jeg har muligheden i dag :)

      Slet
  3. Tak for dine tanker fra en morgen der er grå, resterne af en dag med heldagsregn.
    Jeg har det ofte som det du beskriver, hvis ikke jeg skriver mine tanker og ord ned straks de falder mig ind, taber jeg tråden.
    Mandag og tirsdag i denne uge var min koncentration et helt andet sted, nogle smerter skulle håndteres. Når der er kroniske smerter i kroppen 24/7, samt en kronisk udbrændthed (du ved den der kom af lidt for mange gange hvor jeg ikke lyttede til stress signalerne), så har jeg ikke altid evnen til at fokusere.
    Derfor kender jeg det alt for godt. Heldigvis kan du det kreative,og glæde mig med et dejligt indlæg og en skønt billede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er jeg glad for du kunne bruge mine ord til noget som helst, for jeg er som sagt ikke helt tilfreds med hvordan dette indlæg kom til at være..Men du kunne bruge det til noget og så var det derfor det skulle ud - tak, søde du :)

      Slet
  4. Du beskriver så fint det, vi alle kendere :-) Og når ordene mangler, er et billede mindst lige så fortællende :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte, synes selv det gik helt i rod :) Men det er jo godt det kom ud, når I kan se noget i det :) Jeg er enig, et billede kan være meget fortællende :)

      Slet
  5. Selv ord, der "famler" kan jo sætte tanker i gang. Og jeg kender i hvert fald det der med, at i morgen der vil jeg....., og så er inspirationen eller kræfterne eller lysten der ikke.
    Du har nogle hyggelige høns.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - mine høns er både hyggelige, skønne og vildsomt trælse til tider- ha ha :)
      " i morgen vil jeg"- den kender jeg SÅ godt :)

      Slet
    2. vildsomt...Voldsomt, skulle der stå :)

      Slet