onsdag den 24. maj 2017

Bøger og Håndværk

En bog er typisk en samling af flere end 48 papirsider påtrykt én eller flere tekster og/eller billeder eller andet kognitivt stimulerende materiale. Siderne i bogen er beskyttet i et omslag (for- og bagside), og som helhed repræsenterer bogen en bestemt, traditionel måde at organisere indhold .
Citat fra Wikipedia.

Håndværk, udførelse med håndkraft af et arbejde, hvorved råstoffer bearbejdes til færdige produkter.  Citat fra Gyldendals, Den Store Danske.

Jeg savner at dele, hvad jeg gør med mine hænder og hvilke bøger jeg læser. Synes det fungerer godt med faste indslag på bloggen, i denne sommertid, hvor sjælen ofte er lidt flyvsk. Så nu prøver jeg igen og tillader mig at tolke begreberne bredt.

YngsteDatter har skabt en dukke, der trænger noget så inderligt til lidt tøj, så jeg forsøger mig som dukkekjole strikker, mens jeg læser og kigger i Claus Dalbys bog om romantiske haver.
En bog fyldt med smukke billeder, der giver næring til have drømmerier. Men jeg håber engang, at jeg møder en bog fra hans hånd, hvor konceptet ikke er, at du har rigeligt penge til at købe planter, møbler, krukker, belægninger, drivhuse og så videre...Men bogen er smuk og fyldt med beskrivelser og plantenavne, så den indeholder både drømmene og nogle redskaber til at opfylde dem.


8 kommentarer:

  1. Sådan en bog kunne der blive ud af dine meget inspirerende indlæg og billeder, Miri ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var meget smukt og kærligt skrevet, søde Gitte :) Det overstiger vist mine evner..Men tak :)

      Slet
  2. Kære Miri, det er ikke Dalby der skal lave den bog, det er dig. Kontakt et forlag og henvis til din blog og din have, så er du hyret på stedet:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ - du er for sød og har stor tillid til min evner :) Tak, søde du.

      Slet
  3. Sikke en skøn dukke.
    Havedrømme er jo heldigvis gratis.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hun er virkelig sød og trænger til lidt tøj, her er jo køligt i skoven :) Drømme er gratis, det har du da ret i:)

      Slet
  4. Dejligt at være i det kreative hjørne, og så få æren af at strikke tøj til denne fine dukke er vidunderligt.
    Det er så skønt at finde inspiration det udelivet, og der rammer Claus Dalby plet på meget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg sætter står pris på dine ord her hos mig, det håber jeg du ved :)

      Slet