mandag den 8. maj 2017

6 glæder fra ugen, der har været

 Majbuket, strik og podcast.
 Blomster og lys på en blæsende kold Majdag.
 Haverunde med Maj måneds blomsten - Mælkebøtten, der spreder sin gule glæde over hele landet og ligeledes i min have.
 Rollo, desværre uden lyd - hun har netop lagt et æg og sådanne bedrifter må deles højlydt og højt til vejrs.
Kaffe pause med garn og drømme om endnu flere plantefarvnings forsøg.
Og endelig Fanny,  der elsker at gå havetur og vise alt det hun kan, der i blandt også at springe højt op  i træerne, så let og elegant som kun hun kan. Hun er også ret uovertruffen til at komme ned igen - heldigvis...

12 kommentarer:

  1. Flotte farver fra din have og ren rå-hygge fra din stue. Hvilken race er Rollo. Synes ikke jeg kender den. Dejligt at din kat selv kan kravle ned igen. I mine unge år havde vi en killing, som kravlede op i naboen æbletræ, men kunne ikke finde ud af at komme ned og midt om natten, fik jeg jaget min kæreste ud med stige, for at han kunne hente den jamrende kattekilling ned. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Rollo Ofelia er en dværghøne af meget blandet race :) Et gadekryds, hvis det hedder sådan indenfor hønse verden.
      Åh, hvilke herlig billeder du skaber med din fortælling om katten, kæresten og stigen i nattens mulm og mørke :)

      Slet
  2. Mælkebøttemarker er noget af det smukkeste; de har en meget varmere gul farve end rapsmarkerne har.
    Men de skal helst ikke være i min græsplæne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Gul er nemlig ikke bare gul - og jeg har ofte "problemer" med gul, men Mælkebøttens gul er bare så smuk her i den grønne tid. Må indrømme at jeg har mælkebøtter alle vegne, de har taget magten :)

      Slet
  3. Mysigt med vår - äntligen är den här!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja endelig :) Her er det dog stadig meget koldt, må tænde op i brændeovnen hver eneste dag - selv her et godt stykke inde i maj..Men smukt, det er maj :)

      Slet
  4. 6 dejlige glæder. Apropos vores "snak" om instagram forleden så er det jo netop den slags, der egner sig dertil. Et billede og nogle få ord. Glæder der kan deles lige når det er.
    Men det er nu også hyggeligt her!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Eva - jeg kan godt se hvad du mener :) Jeg må vist bare kaste mig ud i det - # og engelsk og lære et nyt "sprog" :) Jeg er glad for du synes her er hyggeligt :)

      Slet
  5. Du har længe kørt 5 glæder fra ugen der har været, dejlig overraskelse, uge 18/2017 bød på 6 glæder fra ugen der har været, er det en ændring?
    Vidunderlige billeder med en god kommentar. Fanny og Rollo der stiger til vejrs, foråret der prikker både ude og inde, og sidst men ikke mindst fornøjelse af et kig til det du krydrer dine dage med, såsom leg med farvning af garn, som du efterfølgende strikker et eller andet lækkeri sammen med en podcast.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kiggede lige tilbage - og tro det eller ej, intet bevidst omkring antallet af glæder - pudsigt :)

      Slet
  6. Gitte https://www.instagram.com/gittejerner/9. maj 2017 kl. 08.44

    Elsker dine billeder og de små historier fra din hverdag! Og som Eva synes jeg jo, at det ville egne sig perfekt til Instagram :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Gitte :)
      Jeg må vist bare gøre forsøget , men tror bare jeg så må vælge, enten Blog eller Insta... Vi ser :)

      Slet