mandag den 15. maj 2017

5 glæder fra ugen, der har været

 Ældstedatter og min taske - på vej til Malmø med alle børne og svigerbørn.Vi tog 2 dage i Malmø, en enkelt overnatning på hotel- luksus og skønt at komme væk og få nye indtryk. Dronningeledet blev imens bestyret af Veninden, der eftersigende havde nogle skønne dage i skoven med alle dyrene.

 Plantefarve glæde , her med avokado. Jeg er virkelig blevet bidt af at farve med det der er omkring mig. Drømmer om muligheden for store gryder og mængder af ufarvet garn.I venten på drømmene går i opfyldelse, vindes garn i små små fed og nye farve eventyr skal opleves; Birkeblade, Brændenælde og Kørvel.
 Majbuketter plukkes og sættes her og der og alle vegne.Jeg elsker at plukke blomster. Virkelig elsker, som kan ikke lade være.
Sprang ud på Instagram, med blandt andet dette ydmyge billede af min tørresnor. Tror jeg kan få det sjovt derinde, men af en eller anden besynderlig grund, har jeg så hverken været aktiv på bloggen eller Instagram siden...
Min græsplæne, Nok en hver "rigtig"haveejers mareridt, men den er smuk med Mælkebøtter og andet fint ukrudt. Hvis jeg ejede mit hus og dermed min jord, ville jeg lade græsset stå og bare slå stier igennem det. Lige her er græsset højt, fordi løgvæksterne skal have lov til at visne ned i ro og mag. Ellers er resten skam slået i passende højde.

18 kommentarer:

  1. Gitte https://www.instagram.com/gittejerner/15. maj 2017 kl. 08.12

    Dejlige billeder fra din uge - og sikke en god idé med en miniferie i Malmø :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak 😊 Det var så godt med den mini mini lille ferie med dem alle. Jeg ♥️Sverige - som du ved😊

      Slet
  2. Herlige billeder du deler fra din lille ferie og jeg glæder mig over din farveglæde med planter. Det er bare SÅ sjovt og givende på alle fronter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Det er nemlig sjovt og dejligt at lege med farver, garn og vækster :)

      Slet
  3. Elsker virkelig dine glimt, Miri! ❤️
    PS: Hvis denne kommentar kommer tre gange, så skyd mig venligst. Hold nu op hvor teknikken driller mig i dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Og din kommentar kom kun en enkelt gang - forresten ville jeg ALDRIG skyde dig , bare smile kærligt og tænke, at det ikke kun var mig, der havde dage hvor teknikken lever sit eget liv :)

      Slet
  4. De smukkeste glæder, og hele flokken til Malmø, det er kærlighed og glæde:) Elsker at du er kommet på instagram, for der jeg også:) Og så er jeg fjollet med alt hvad du gør i din have, og din græsplæne ligner min, nu hvor vi er flyttet på landet:)

    SvarSlet
    Svar
    1. :)
      Tænk, at I har fået så vild en plæne - glæder mig til at se hele herligheden når den dag kommer :)

      Slet
  5. Det var ikke lige den farve, jeg ville forvente kommer fra en avokado, men den er flot! Og så kan man få det med tone-i-tone-nuancer, man ellers skal lede længe efter at finde så perfekte. Jeg kan godt forstå, at du er vild med disse eksperimenter. Er det 'færdigt' garn, du leger med?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkelig helt fantastisk, hvilken nuancer der kommer frem alt efter om jeg bruger, sten eller skal eller begge og få eller mange. Jeg bruger ufarvet uldgarn, som jeg bejdser. Eller brugte, nu må jeg ty til hvidt uldgarn fra mit sparsomme lager, da jeg pt ikke har pengene til at købe nyt. Så nu må jeg lege med 10 grams fed :)

      Slet
  6. Jeg er klar igen næste gang I skal væk fra matriklen �� Er dog stadig bekymret for Rollo. Ligger hun endnu? I øvrigt så skal Watson håndfodres fremover. Det kunne han nemlig godt li' �� Kh Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder dejligt, at landlivet ikke har skræmt dig😄
      Vi rykker Rollo til de rette æg, hvis hun glemmer, hvor de er ☺️
      Watson er en rigtig kælegris 😊

      Slet
  7. Dejlige glæder. Sikke smukt dit garn er. Virkeligt skønne farver.
    Og så fandt jeg dig da lige på Instagram. Selvfølgelig havde du dejlige billeder der.
    Var du på loppemarked i Sverige? Jeg drømmer nemlig lidt om det, - men kommer vist ikke lige forbi.Det lyder ellers hyggeligt med en mini-ferie, og ikke mindst i godt selskab.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg nyder virkelig at plantefarve :) Jeg sprang ud på Instagram, efter mange overvejelser, som du ved :) Vi var ikke på Loppemarked, men jeg deler din drøm- jeg drømmer om at kører rundt med een der kender alle de gode loppis :) Jeg tror og håber vi har skabt en ny tradition, et lille afbræk i hverdagen og en ny måde at være sammen på og få nogle fælles oplevelser :)

      Slet
  8. Som altid kan du fremtrylle vidunderlige billeder med lige så dejlig en tekst.
    Velkommen til en ny verden IG, det bliver spændende hvad det udvikler sig til.
    Dejligt for dig med et par dag i Sverige, bare det at komme hjemmefra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde du :)
      Jeg nyder virkelig at komme ud og få nye indtryk, lige så meget som jeg så holder af at vende hjem igen :)

      Slet
  9. Dejligt med en tur til Malmø. Siden vi første gang havde en enkelt overnatning i netop Malmø er det blevet en luksus, som slet ikke er uden for rækkevidde :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej og det er det- at det er et afbræk i hverdagen, en luksus, der kan er i nærheden og er til at betale :) AT blive revet lidt ud af hverdagen, giver ny energi :)

      Slet