tirsdag den 25. april 2017

Jeg tænker så godt, når jeg bevæger mig i naturen eller strøtanker uden redigering

 Skoven kaldte. Jeg mente Regn og Blæst var for voldsomme i deres hærgen, men Skoven kaldte igen og jeg gav efter og gik med åbent hjerte,ud i den -  parat til at være.
Det er fint og nødvendigt at lukke sig om dig selv i en periode, når bare du husker at åbne dig og strække ud efter  livet.
 Pia Kammebornia, har altid påpeget vigtigheden af at være Dronning i sit eget liv. Dronning i mit eget liv. At tage styring/have ejerskab -  ordenes betydning er næsten den sammen, men jeg tror det har en helt anden værdi og sætter et helt andet aftryk, slår en uendelig smuk tone an, når du vælger at være Dronning i dit eget liv.
Alt må dø. Alt har sin tid. Processen i forfaldet kan være smuk, hvis den sker i værdighed og respekt.
Erfaring og liv levet, er altid smukt, hvis vi husker værdigheden og respekten.
Min blomsterbuket tilføjes komposten og vil genopstår som næring til nyt liv.
Skoven kaldte og jeg var tilstede. At tage billeder øger mit fokus. Jeg lod være med at plukke blomster, for når jeg har øjne for dem, kan jeg bare være i blomster rusen - hvilket er en frydefuld tilstand, men i går, der kaldte Skoven og jeg skulle være tilstede.

8 kommentarer:

  1. Smukke ord om det levede liv! ❤️ De vækker genklang i en tid hvor min svigerfar er meget syg. Men bortset fra det, så holder jeg nu også meget af regn og blæst! Solen kan ikke altid skinne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Regn og blæst har sin helt egen skønhed og berettigelse - enig :)
      Lige nu længes jeg bare efter dage uden isende kold blæst..

      Slet
  2. De der bregneskud er altså fantastiske.
    Du er heldig at bo midt i så smuk natur.

    SvarSlet
    Svar
    1. De er vildt flotte og der er en anden type bregner, hvis skud nærmest ligner en knyttet hånd. Tro mig, der bliver knipset mange billeder :)

      Slet
  3. Det er skønt at være dronning i sit eget liv, nogle gange kan man være en sød dronning, andre gange en god dronning, det er to meget forskellige måder, til tider:) Fantastiske billeder fra din smukke skov.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Ja, der er mange måder, pointen er vel "bare" at du er det..Altså den der bestemmer :)

      Slet
  4. Tak for nogle dejlige betragtninger både med ord og billeder.
    Der er noget specielt ved naturen og det vi tillægger den, når vejret er trodsig, og vi som mennesker trodser det.
    Jeg har været lidt tilbagelænet, da min krop og sjæl bliver påvirket, når vindstyrken går fra jævn vind til frisk vind, eller sagt på en anden måde, når vimplen står vandret, sker der et eller andet med mig, der gør dagene vanskeligere at komme gennem, trods jeg krydrer dagene med masser af glæde, det er nemlig bevæge apparatet der ikke vil som jeg vil, det gør træt meget hurtigere, når dette skal håndteres.
    Derfor er det dejligt med dine billeder og ord. Tak.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Gør mig ondt at du har det sådan med blæsten, men kan genkende en del af det, jeg bliver selv på virket af blæst- rundtosset og forvirret..Vi er en del af naturen og det har vi med at glemme i vores moderne liv :)

      Slet