onsdag den 19. april 2017

Jeg strikker og jeg læser

Flere bloggere har en fast dag om ugen, hvor de viser hvilken bog de læser og hvilket håndarbejdet, de er i gang med. Et meget inspirerende type indlæg, som jeg også vil have som fast punkt på min blog.

Det ville være så hyggeligt, hvis I ville være med. Skriv et link til jeres blog i kommentaren eller bare skriv hvilket håndarbejde I er i gang med og hvilken bog I læser/lytter til. Inspirerende for os andre at se og høre om.
 Jeg strikker "Tina´s Tørklæde" fra Rasmilla.dk . I Rasmillas ynglingsgarn , ensfavet og ikke i striber, som opskriften lægger op til.. Jeg er, indtil videre, ret tilfreds og  lidt småforelsket i blondens finhed mod den rustikke retstrik.
Jeg læser 2. bind i den svenske krimiserie, som jeg nævnte i går. Den er god !

16 kommentarer:

  1. Hvor ser det lækkert ud, Tinas tørklæde. Jeg kan godt forstå, du forelsker dig i blonde og retstrik sammen, Miri.

    Jeg strikker jo ikke, og kan heller læse alt for godt, pga. sygdom. Men jeg smugkigger i bøger og på hjemmesider. Lige nu har jeg studeret hjemmesiden - Jordens lys - igen, igen. Runa fra Islands hjemmeside er til stor - og varm - inspiration for mig. Hun studerer og skriver - gamle oldnordiske skriftformer - og laver billeder, som er lys, hun vil sende ud til verden. Billederne har udviklet sig fra kun at være på islandsk, til også at være på dansk og engelsk. Jeg har delt dem med mine venner, og for ikke så længe siden sendte jeg et til Uffe Elbæk. Han blev inderligt glad.
    Hendes mor deler hun også hjemmeside med, og det er Kamma, som laver filt. Super skønne tørklæder, bla.
    Nu deler jeg lys og filt og Runa og Kamma i Island, med dig, Miri og jer allesammen. Knus fra Laila

    http://www.jordenslys.dk/spiritual-art-sparkles


    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg takker for alt det du deler og glæder mig til at se på den hjemmeside :)

      Slet
    2. Ps: Jeg håber, du vil kunne li´Runas hjemmeside. Jeg må også skrive, at jeg er kommet til at skrive forkert. For det første flere steder, men det er for meget at rette. Det vigtigste: Runa har haft hjemmeside før med sin mor, mener jeg, og derfor - nu hvor jeg er vendt tilbage til at læse på siden igen - har jeg taget fejl: Kamma er udstiller på hjemmesiden, men er ikke Runas mor.

      Slet
    3. Pyt med det, linket til hjemmesiden er det vigtigste :) Et meget spændende sted !

      Slet
    4. Jeg er glad for, du kan li´det: )

      Slet
    5. Ups. Den hjemmeside har mange lag, og på et af dem har jeg nu læst, at Kamma ER Runas mor. Du milde. Og hvor godt.
      Jeg underskylder forvirringen.
      Også at jeg har skrevet oldnordiske, i stedet for, selvfølgelig, nordiske.
      Knus.

      Slet
  2. Der er så mange spændende bøger derud, og din er netop skrevet på listen over bøger, jeg gerne vil læse.
    Listen, der vokser hurtigere end jeg kan nå at læse :)

    Jeg læser om Sherlock Holmes og hækler en flodhest. Jeg har skrevet mit onsdagsindlæg om de to på min blok :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er nemlig så mange spændende bøger der bare ligger der og venter på vi opdager dem :)
      Jeg vil straks besøge dig :)

      Slet
  3. Jamen jeg strikker lækre, bløde børnebluser i bomuld og silke på p. 5. Jeg er ved den 3. af fem.
    Og så læser jeg en krimi af Jan Kjædegaard, Smukke Jan, som tegner rigtig godt.
    Springflod-serien skal jeg læse, men jeg tror nu jeg går direkte til nummer 2, for jeg har lige set Springflod i tv, kom jeg i tanke om. Den var god og uhyggelig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh det lyder som dejlige rustikke bluser - silke og uld er en skøn blandning :)
      Ej, vidste slet ikke de var filmatiseret - det må jeg da holde øje med- tak :)

      Slet
  4. Dit tørklæde/sjal ser godt nok lækkert ud og jeg glæder mig til at se det færdigt. Jeg kan nemlig ikke selv strikke sådan en flot kant.
    Læser ikke, men bladre ofte i strikkebøger. Der er bare SÅ meget lækkert strik. Svært at vælge og lige nu hækler jeg på et slumlretæppe i zig-zag mønster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) At hækle slumretæpper er noget af det mest meditative og afslappende, synes jeg :)
      Og jeg er enig, der er SÅ meget lækkert strik derude :)

      Slet
  5. Gitte https://www.instagram.com/gittejerner/20. april 2017 kl. 17.38

    Tak for dejlig inspiration til læsning! Jeg er lige blevet færdig med 'Naboparret' af Shari Lapena - en thriller, jeg næsten ikke kunne lægge fra mig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak :) Nu har jeg så en bog, på min liste - tak :)

      Slet
  6. Lækkerier du der har på pindene - måske det færdige resultat engang bliver vist frem.
    din inspiration til læsning falder lige i min smag. Den er noteret tusind tak,

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekommen, det er så godt at kunne give hinanden bogtips- der er så mange bøger derude :)

      Slet