torsdag den 6. april 2017

Glimt fra min have, da Torsdagen var ny

 Løvstikken stræber efter den blå blå himmel. Den urt er sommer for mig, både i pesto og som selskab for nye kartofler. Det er statelig og fuld af energi- en gave for enhver have.
 Primula i den smukkeste sart gule, fed fløde lækker farve. En gave fra en veninde i Jylland. Jeg deler den nænsomt år efter år og håber på tæpper af lækker flødefarvet gul sarthed.
 Solbær. Jeg elsker dette supersunde sorte syrlige bær. Drømmer om at blive selvforsynende med solbær. Laver mange stiklinger, sender håb og planter forventninger.
 Påskeliljer i modlys. Her og der og alle vegne, danser disse gulheder. Mange forskellige , her de aller mest og en anelse hidsig gule, men de emmer af forårsfest og derfor må de være hvor de vil og i al deres meget gulhed.
Violer. Myrerne og jeg fordeler dem over alt, for marts violer kan jeg ikke få for mange af. De er yndige og yndighed er godt i et menneskeliv.

6 kommentarer:

  1. Dejlige torsdagsglimt fra din have; sikke en himmel! ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Tordagen var så vidunderlig solrig, men dog blæsende- og jeg var midt i det hele :)

      Slet
  2. Det er skønne glimt af forår fra din have. I eftermiddag får jeg påskeferie, og jeg vil ud og opleve glimt i min egen. Det bliver godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det gror mens jeg blinker ! Det går så hurtigt, at det glæder om at nyde det inden det er forbi. Dejligt du har ferien og kan være midt i foråret :)

      Slet
  3. En dejlig vandring med smukke glimt fra din have.
    Åh ja, solbær, ikke dem fra fryseren i Rema1000, når de har dem som spotvare, men dem vi selv plukker, de er nu de bedste.
    Om godt 7½ time begynder min påskeferie, jeg glæder mig. Jeg vil ud og suge ind, se om der er noget jeg kan tage med ind og se på når det er mørkt derude.

    SvarSlet
    Svar
    1. Duften af Solbær på en lun sommerdag , den er ganske særlig :)
      Jeg ønsker dig en rigtig dejlig ferie , hvor du har mulighed for at være midt i våren :)

      Slet