torsdag den 13. april 2017

2- 3 ting, der optager mig lige i disse dage i April

 Våren. Lyset, farverne, væksterne. Våren bruser frem og mit vinterhjerter tør langsom op.
 Naturen og haven kan næsten ikke følge med sig selv, jeg blinker en enkelt gang og vips er en ny blomst udsprunget. Jeg øver mig i at være tilstede, midt i våren og tage den helt ind og lade den fylde og bundfælde sig.
 Plantefarve garn. Jeg leger med vækster og garn- eksperimenterer og drømmer om mere og flere.
Skræppen har jeg alle vegne i haven og i skoven, man kan skam spise den, men den falder ikke i min smag og den er ikke på min Top 10 over ynglings vækster.. Men se hvilken farve den gavmildt deler ud til mit garn.
 Og så har jeg lært at vinde garnnøgler, så garnet kommer fra midten af, hvilket er en stor hjælp, når du kører i tog og bus og ikke kan have dit garnnøgle dansende over hele midtergangen.
Bøgen er sprunget ud. Våren er bedst.


14 kommentarer:

  1. Ja, våren er bedst. Men dine billeder er nu heller ikke dårlige :-) De er fulde af stemning!
    God påske til dig, Miri!
    Kh Nana

    SvarSlet
  2. Tak søde Nana :)
    Her stormer det og er gråligt og meget meget koldt... men det er påske med ferie , så der nydes :)

    SvarSlet
  3. Hvor smukt med dit garn; plantefarver er ganske vidunderlige.

    Jeg skal fortælle dig noget: I min april rejser jeg rundt i England, men til maj flytter først min virksomhed og senere jeg selv til Lolland. I et lejet hus på Halsted Kloster Gods med en stor dejlig have... jeg glæder mig til sommerdage på terrassen med skriverier og fuglesang :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nyder det ! Og føler mig hensat til de gode dage på Rudolf Steiner Børnehave Seminariet i Charlottenlund :)
      Jeg synes det er så fantastisk at I lejer jer ind dernede - tror I vil få en dejlig tid. En base er god at have :)

      Slet
  4. Sikke en smuk farve dit garn får

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er vild med den syrlige gul grønne farve :) Og så er ukrudt fra egen have :)

      Slet
  5. Berusende og glædesfyldt og sprængfyldt indlæg med det bedste nu. Tænk at skræppen kan give den farve, gad vide om man kan farve æg, og få den samme farve..... Og tænk at jeres bøge er sprunget ud, vores lokale kan ikke ses endnu. Og dem på grunden er stadig brune.
    God påske:-)

    SvarSlet
  6. Jeg elsker våren ! Jeg bliver nærmest beruset af den :) Jeg er sikker på du kan farve æg med skræppe - åh det ville være flot !
    Det er ikke alle bøge , men en her og der :) Tak og i lige måde, altså ønsket om en god påske :)

    SvarSlet
  7. Skønne glade farver, beskrevet af et glad sind.
    Elsker farven på dit garn og den glæde der opstår ved det trylleri med naturens planter, kan jeg også sætte mig ind i. Der er mange planter at farve med derude. God fornøjelse og skulle du finde nogle gederams på din gåtur,, så er det nu de forsigtigt kan trækkes op af jorden og den sprøde stængel kan spises som asparges.

    SvarSlet
  8. Tak :)
    Åh ja, Gederams - der er kun et sted jeg har fundet den , hvor den ikke vokser mod vejen.. Tak for at huske mig på den delikate sag :) Og jeg er ret vild med selve blomsten også :)

    SvarSlet
  9. Plantefarve er magisk :)
    Jeg vil plantefarve med børnene i SFO. Men det skal være i glas, i sommervarmen og vindueskarmen. Så jeg venter lidt endnu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan godt huske dine eksperimenter med sol og tålmodighed - rigtig god ide at prøve det med børnene :) Du er god til at finde på spændende ting de kan lave i din SFO :)

      Slet
  10. Jeg er vild med farven, åh hvor jeg mindes min ungdom, og glæden ved at lege med nogle der havde gruekedler til flere forskellige farve, selv havde får, hvor vi selv spandt garn og efterfølgende farvede det, jeg elskede det, var og er bare ikke den der sætter i søen, jeg vil godt være med og afslutte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Netop det du beskriver, ville jeg så godt være en del af ! At være med hele vejen , at gøre det mennesker, der kan lære fra sig, dele erfaringer og få ny viden. Tak for at dele den historie :)

      Slet