onsdag den 25. januar 2017

Jeg strikker og jeg læser

Flere bloggere kører et tema, hvor de om Onsdagen viser hvilken bog de læser og hvilket håndarbejdet, de er i gang med. Et meget inspirerende tema, som jeg vil hægte mig på.

Det ville være så hyggeligt, hvis I ville være med. Skriv et link til jeres blog i kommentaren eller bare skriv hvilket håndarbejde I er i gang med og hvilken bog I læser/lytter til. Inspirerende for os andre at se og høre om.
Jeg strikker små bitte mini sjaler, som øvelser i konstruktion af egne design, efter denne sjove, lærerige CHALLENGE (Link).
Jeg strikker i Kauni garn i en meget hidsig farve..Men når jeg alligevel skulle give mig selv et skub ud i det ukendte, at strikke efter engelske opskrifter, kunne jeg lige så godt fortsætte - og strikke i en meget ikke-Miri farve.
Jeg læser "Hjemme", en slags to´er i en lille samling på 3 bøger, der alleforegår i den lille by Gilead i den amerikanske stat Iowa. Gilead hed den første bog, og den udspiller sig i 1956 og fortæller om pastor John Ames. Hjemme fortæller så historien om nogle af bipersonerne fra Gilead. 
Bøgerne er langsomme, meget reflekterende, filosofiske og der løber en stemning af smerte gennem menneskenes livs fortællinger. Jeg læser dem, lærer nogle meget anderledes mennesker at kende, anderledes end jeg  selv, og det er altid godt. Der er en sidste bog , "Lila" og den ligger og venter på, jeg får læst de sidste ord i "Hjemme". 
De bøger har fået meget gode anmeldelse og masser af priser, men de fanger ikke mig i fryd og begejstring, men kan ikke lade være med at ha en fornemmelse af, at jeg måske skulle læse dem igen. De er måske kommet ind i mit liv, på et tidspunkt, hvor jeg ikke var parat til dem.
God bog. 
Miri- farve :)

8 kommentarer:

  1. Vi deler farve :-)
    Jeg læser "I lyst og nød" af Karin Wahlberg - så god at jeg var på side 170, før jeg opdagede, at det var bog to af to... Jeg læser videre og har bestilt etteren på biblioteket.
    Håndarbejdsmæssigt har jeg lige færdiggjort et stort sjal i går aftes og skal have gang i noget nyt. Jeg har meldt mig til sjals-udfordringen i går - skal lige have printet opskrifterne. Særligt halvmånesjalet glæder jeg mig til. Eller er det vist nok en cardigan med (indforstået) engelsk opskrift, jeg skal strikke. Garnet er lækkert, og det motiverer jo heldigvis ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er meget glad i blå:) Og grøn ! og rosa. Og chokolade brun og og og :)
      Hvor skønt at blive taget sådan af en bog !!
      Tak for at dele tanker :)

      Slet
  2. For det første skal du lige have et kram fyldt med taknemlighed og ønsket om en dag efter dit ønske og behov <3 !

    Jeg holder virkelig meget af at læse med hos dig - men må ærligt indrømme, at skrive herinde, det er noget jeg vil og skal øve. tænker alt for meget over om det nu er det rigtige jeg skriver og om det er til at forstå ...

    Synes at dit initiativ med strik og læsning - det er bare SUPER !

    Pt. prøver jeg at strikke en ærmeløs væst med rundt bærestykke i blålige toner med lidt petrol i farven. det skal blive en gave - håber sådan at den vil vække glæde hos modtager !

    På bogfronten er der flere som bliver læst - det er de første to af tre - af Kathleen McGowan. de hedder "den udvalgte" og "kærlighedensbog". Det er både spænding og hemmelighedsfyldt, en historie som fortælles som et slags opklarings/søgearbejde. Hovedpersonen følges på hendes rejse i sit eget liv og samtidig fortælles der om Moder Maria og og hendes vej i sin tid.

    Virkelig god læsning, som gir genklang og opfordrer til egen reflektion over vores liv, vores beslutninger, vores ønsker - men også spørgsmålet hvor står vi i vores eget liv og vores tro.

    Så læser jeg en bog om tarot - da jeg er blevet mere og mere glad for brugen af kortene i mit dagligdagsliv.

    Håber at du ellers har det godt !
    kærligste hilsner fra Nicole
    ps måske du stadig kan huske mig - tænker ofte på dig !

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig kan jeg huske dig, sødeste Nicole :)
      Dejligt at du giver lyd fra dig - bare bliv ved med det :)
      Så dejligt du har lyst til at dele , tak :)

      Slet
  3. Kære Miri. Spændende bøger du læser. At læse er at rejse. Sådan tænkte jeg, da jeg læste dine beskrivelser. Farver er skønne, og jeg kan li begge dine garnnøgler.
    Hvis I får brug for nogle kurve eller andet til al jeres uld, kig her, måske kan man endda også købe fairtrade uld. Det er så vigtigt, at vi, jordens kvinder, støtter hinanden. Især nu, og altid. Knus herfra: )
    http://hammershusfairtrade.dk/index.php

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er spændende og ikke "nemme" bare at slug i sig :)
      Det er så vigtigt at vi støtter hinanden !! Tak for link, for kurve mangler jeg da altid :)

      Slet
  4. Hvor er det spændende med de små mini sjaler, har set flere er sprunget ud i denne challenge.
    Har en travl januar, når jeg så endelig er hjemme, så flader jeg den og laver ingenting, får ikke læst og strikket som jeg gerne vil, måske har jeg behov for at lave ingenting, måske skulle jeg springe på det du omtalte i et tidligere indlæg, bullet journal. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan også være svært, når man er brugt..Men jeg føler selv, at min energi bliver tanket op, når jeg laver noget jeg holder af - som at strikke, når jeg sidder helt flad :) Som jeg skrev, så ville jeg meget gerne høre lidt om din måde at begynde din Bullet :)

      Slet