onsdag den 11. januar 2017

Jeg strikke og jeg læser

Flere bloggere kører et tema, hvor de om Onsdagen viser hvilken bog de læser og hvilket håndarbejdet, de er i gang med. Et meget inspirerende tema, som jeg vil hægte mig på.

Det ville være så hyggeligt, hvis I ville være med. Skriv et link til jeres blog i kommentaren eller bare skriv hvilket håndarbejde I er i gang med og hvilken bog I læser/lytter til. Inspirerende for os andre at se og høre om.

Jeg fik sidste bog i en norsk krimiserie, "Banesår" i julegave af Sønnen og har derfor besluttet af genlæse hele serien om Kriminalreporteren Henning Juul, der mister sin søn i mordbrand. Beskrivelsen af hvordan Henning skifter batterier i alle lejlighedens røglarmer, hver eneste dag, er hjerteskærende.
Jeg strikker "Københavner Cardigan " af Rasmilla,(Link) Jeg strikker den efter ønske til min YngsteDatter, i Dansk Pelsuld. Garnet er skønt at strikke i og Cardiganen er perfekt tvstrik, indtil videre.


13 kommentarer:

  1. Lækkeri du har på pindene der, og kan den gå til tv hygge samtidig, så var det måske et projekt jeg kunne springe på. Øh har du fundet en strikkebog på biblioteket med denne opskrift, eller ligger opskriften et sted på nettet hvor jeg kan købe den?
    Bare jeg kunne læse lidt hurtigere, har aldrig været hurtiglæser, nå men skidt pyt, jeg er ikke en type der trives med at speed/tempo etc. nyder langsomheden (eller hvad det hedder).

    SvarSlet
    Svar
    1. Opskriften kan blandt andet købes gennem Rasmillas butik. Jeg ændrer i min tekst, så der ligger et link :)

      Slet
  2. Hvor er du sød at strikke til Yngstedatter. Hvad består det pelsuld af, om jeg må spørge?
    Jeg læser i: Kunsten at elske af Erich Fromm. Min seminarielærers yndlingsbog, og jeg er helt enig med ham. En af de vigtigste bøger i vores tid. Og jeg har læst den tre gange.
    Sikke et uvejr, det er i dag. Tænker, der må blive født mange Ronja Røverdøtre; )
    Bedste kram herfra kvisten under en stor mørk sky.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er lidt sød :) Jeg kan godt lide at strikke noget de bliver glade for og som de ønsker sig :) Tak for bogtips, den har jeg ikke læst..
      Her stormer det, sner og nu også regn... Stærke personligheders fødselsdag :) Pelsuld er uld fra Gotlandske pelsfår - både her i DK og vist også fra Sverige.

      Slet
  3. Jeg kan godt forstå dig, det er så skønt at skabe noget til andre, og du til dine børn: )
    Tak for info om de gotlandske får. Elsker også uld og elsker får.
    Bedste kram herfra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har en drøm om at få får :) En drøm og drømme kan være gode at lune sig ved :)

      Slet
  4. Altid et hyggeligt indlæg. Jeg læser "Det lille bageri ved havnefronten" (hvis jeg husker titlen rigtigt) og er lige begyndt at strikke sjal 1 fra Nordisk Masker 3, et glatstrikket sjal med en fin bred hæklet bort.
    Pelsuld er dejligt at arbejde med :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hyggelig titel :) Jeg går og overvejer at begynde et sjal - har lyst til at strikke et sjal - ville godt finde et der ikke var for stort, lidt råt men dog med lidt blonde agtigt....

      Slet
    2. Paris Toujours-sjalet var måske en ide? Det bestemmer du selv størrelsen på. Der er ikke blonder, men et enkelt hulmønster i skrå striber - det grafiske udtryk gør det netop lidt råt også, synes jeg. det er Isabel Kraemer, der har designet.

      Slet
    3. Tak for tips ! Jeg vil straks kigge på det :)

      Slet
  5. Dejligt med tv-strik, og skønt med inspiration til en krimi jeg ikke har opdaget :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan virkelig anbefale den krimi !

      Slet