onsdag den 18. januar 2017

Jeg læser og jeg strikker

Flere bloggere kører et tema, hvor de om Onsdagen viser hvilken bog de læser og hvilket håndarbejdet, de er i gang med. Et meget inspirerende tema, som jeg vil hægte mig på.

Det ville være så hyggeligt, hvis I ville være med. Skriv et link til jeres blog i kommentaren eller bare skriv hvilket håndarbejde I er i gang med og hvilken bog I læser/lytter til. Inspirerende for os andre at se og høre om.
Jeg strikker små lam efter vejledningen i denne bog og i det blødeste af det blødeste alpaca garn.
Bogen har foruden vejledninger i at lave enkelt legetøj, også flere oplysende afsnit omkring legens betydning, Steiner pædagogik samt betydningen af materialernes kvalitet.

17 kommentarer:

  1. Uha, efter min klud er jeg gået lidt i stå med strikkeriet igen... Men jeg læser 'Hambros Allé 7-9-13' af Lotte Kaa, og den er FANTASTISK!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må da strikke flere klude :) Andre farver, andre masketyper :)
      Jeg er så fuld af fordomme ang den bog..."UH UH - det er så hårdt at være rig"...Pinligt at jeg tænker sådan - jeg må skrive mig op til at låne den OG læse den - tak :)

      Slet
  2. Det lyder vældigt hyggeligt med små alpacalam! Der er også opskrift på et hæklet får på attic24-bloggen - inkl. en overfrakke i mange farver til det lilel får ;-)

    Jeg er ved at hækle bort til mit strikkede sjal (sjal 1 fra Nordiske Masker 3 - ikke så meget bøvl med navnene der ;-) ) og har ikek kastet mig over ny læsning siden sidste uge - jeg skal vist en tur omkring biblioteket, eller tilbage til Harry Potter 8, som jeg afbrød midtvejs, fordi jeg kørte sur i at kunne gætte mig til, hvad der skete.

    Som noget nyt er jeg iø i år begyndt at klægge penge til side for hvert garnnøgle, jeg strikker / hækler op fra mit (betragtelige) garnlager. Det er selvfølgelig opsparing til nyt garn :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså Kirsten, hvorfor er det ikke lige at du er min nabo !? Tænk, hvor vi kunne snakke og strikke, dele inspiration og viden - ja, og bare hygge igennem :)

      Slet
    2. PS GENIAL opsparings plan !!!! :)

      Slet
    3. Ja, vi kunne vist snakke og nusse garn, katte og planter i laaaaang tid :-)

      Slet
    4. Det har jeg en rigtig stærk fornemmelse for, at vi kunne :)

      Slet
  3. Små bløde Steinerlam lyder skønt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og i dette garn er de SÅ bløde :)

      Slet
  4. Steinerlam, - den bog er lige sådan én, som jeg har ledt efter. Der findes ikke så mange steder, man kan finde opskrifter på Steiner-dyr. I hvert fald ikke , hvor jeg leder. Men Pinterest har lidt bud på det.
    Bogen ser ikke ud som en, man lige kan købe, men måske kan jeg kigge antikvarisk. Det er altid sjovt at have noget at kigge efter sådan et sted.

    Jeg læser en uhyggelig (og god) krimi af Michael Katz-Krefeld: Et bjerg af løgne. Og jeg strikker fine, hvide trøjer til mine børnebørn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den bog er, som du så rigtig har spottet, gammel og købt brugt gennem biblioteket. Den skal helt sikkert på din "kigge efter i antikvariat liste", den er enkel og fin og meget inspirerende.
      Tak for tips om krimi - jeg vil straks gå ind og skrive mig op :) Jeg har sagt det før, dine børnebørn er heldige :)

      Slet
    2. Tihi, - jeg fandt den faktisk antikvarisk (på nettet) i går, så nu venter jeg bare på svar fra dem, om den nu også var på hylden.

      Slet
    3. Ej, hvor er det fantastisk ! Det er en god lille bog at have i sit bibliotek:) Tillykke med fundet :)

      Slet
  5. Hvor hyggeligt at bog og strik er kombineret. Det er lækkert med det hjemmelavede strik.
    Der er ikke sket ændringer i strikkekurven og bogen her, har været en del hjemmefra, eller haft andre gøremål her i den sidste uge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har 24 timer til vores rådighed og så meget vi gerne vil bruge dem på, vi må og kan ikke det hele :)

      Slet