fredag den 13. januar 2017

Fredags Blomst

Tørrede blomster er ellers ikke rigtig noget der bor i mit hus - mere. Da jeg var barn, elskede min mor at fyldes vores hjem med blomster og græs fra naturen, de hang under loftet mens de tørrede og senere blev de til fine buketter og kranse. Da jeg var ung, blev de roser, jeg fik i buketter, hængt til tørre og var som gemte minder.
Nu er jeg ikke så vild med tørrede blomster, føler det er død energi. Jeg holder mest af de levende blomster, der springer ud, står i blomst og langsomt visner hen, for så at ende deres liv på min kompost.
Denne frøstand fandt dog nåde for min skrappe holdning og står i en lille vase og er vinterfin.

Kan I alle have en fin Fredag :)

10 kommentarer:

  1. Gitte https://www.instagram.com/gittejerner/13. januar 2017 kl. 08.18

    Frøstande kan, som dine her, være så utroligt smukke

    SvarSlet
    Svar
    1. De er vildt smukke! Billedet yder dem ingen retfærdighed- du må bare tro mig på mit ord😊

      Slet
  2. Smukke frøstande.
    Jeg har det som dig med tørrede blomster. De er død energi. Jeg har dog måtte gå en smule på kompromis, da min allergi er blusset meget op de sidste par år. Jeg tåler desværre ikke mange blomster. Jeg kan dog heldigvis tåle min yndligsblomst - tulipan - i hvid udgave. Så den er i vaserne i øjeblikket. Men ellers har jeg fundet nogle bomuldsblomstergrene, som vel er en tørret plante. Den giver lidt liv i mine smukke vaser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan sørme godt forstå dit kompromis , for blomster må der til :)
      Jeg blev helt lettet, da jeg læste du kunne tåle hvide tulipaner :)

      Slet
  3. Tørrede blomster har jeg et ambivalent forhold til. altså præcis som du, det er død energi, men det kan så samtidig pynte så smukt en en vinterkrans sammen med frisk grønt, eller blive nødvendigt hvis det er den måde frøene kan blive brugt til de smukke farver i haven eller i potterne herinde.
    God weekend til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tørrede blomster har selvfølgelig deres berettigelse og funktion og deres egen særlige skønhed - det kan jeg sagtens se og mærke :)
      Tak , søde du og i lige måde :)

      Slet
  4. Gitte https://www.instagram.com/gittejerner/14. januar 2017 kl. 09.21

    Kære Miri, jeg opdagede først i går, at du har fået en ny blog, men nu er du i min reader, så jeg kan følge med og også nyde dine dejlige billeder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så dejligt du er her igen !!

      Slet
  5. Præcis sådan har jeg det også tørrede blomster. Død energi, det har jeg aldrig tænkt, men sandt.

    SvarSlet
  6. :) Men de er jo også fine og har deres plads, funktion i livet. Men nok mest ude hvor de hører hjemme :)

    SvarSlet