torsdag den 5. januar 2017

Den heldige kvindes frokost

Tænk engang, selv om det er i den mørkeste vintertid OG de er spærret inde bag hegn og mørk, blafrende presenning (Fødevarestyrrelsens krav,på grund af fugleinfluenza...Altså at de skal holdes indespærret og under tag.) så er mine HønseDamer begyndt at lægge æg igen. Hvilken fryd og hvilken glæde. De er bare så seje !
Nu kan jeg igen lave gule æggewraps og fylde dem med grønkål og avocado.

Wrap; jeg bruger 2 æg fra mine DværgHønsedamer, lidt vand og med en gaffel pisker jeg det sammen og tilfører salt og peber. Steger hele den gule herlighed i kokosfedt, ganske kort tid på hver side og drysser med lidt gurkemeje- derfor det røde, gurkemejen bliver rød når den steger med..
Imens den syder på panden, knuger jeg kærlig grønkål sammen med god eddike, lidt rigtig god olivenolie, en del salt og et par kværn peber. Knug det godt! Derefter maser jeg avocado i hele den grønne herlighed.
Svøber den gule herlighed omkring den grønne herlighed og spiser den herligste frokost :)
Hele herligheden kan sagtens pakkes ind og tages med i madkassen- det er prøvet og det fungerer strålende.
Velbekomme :)

16 kommentarer:

  1. Den kvinde er VIRKELIG heldig! ❤️

    SvarSlet
  2. Det er helt rørende at vores høner er så villige til at lægge æg. Jeg henter også stadig dagligt de lækreste æg hos vores høns der som dine (pga. fødevarestyrelsens krav) er indespærrede og under plastiktag. De er så søde og dygtige :-) Og din wrap ser lækker ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Vores høns har holdt pause i år- de havde også et voldsomt fjerskifte og det gør ofte at de så lige holder en pause med æglægningen.
      Høns er så hyggelige,nyttige og ganske sjove at dele sit liv med :)

      Slet
  3. Åh, det gad jeg virkelig godt spise!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det smager også godt ! Så kast dig ud i det :)

      Slet
  4. Uhmmm, det bliver lige vores aftensmad, med hjælp fra indkøbte æg. Dine høns er virkelig seje:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejlig nem aftensmad og så er der plads til en dessert :)

      Slet
  5. Svar
    1. Det er det også - enkelt, smukt og velsmagende :)

      Slet
  6. Åh, som det lyder lækkert, enkelt, sundt og billigt. Man kan næsten ikke ønske sig mere.

    SvarSlet
  7. Svar
    1. Det ER lækkert :)Og fyldet kan jo varieres i det uendelige :)

      Slet
  8. Hvor lækkert, og have frisk grønkål mums.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg køber mit grønkål, da egne grønkål i haven, ikke blev en succes i år.
      Men Rema 1000 og Kvickly sælger heldigvis det gode grønne øko kål :)

      Slet