mandag den 23. januar 2017

5 glæder fra ugen der har været

 Guf. Juleguf, der har klaret en tur i fryseren og nu kunne forsøde en grå Januar hverdag. Dadler med fyld af marcipan, dyppet i mørk mørk chokolade og drysset med GULD.
 Tog strik. At sidde der på vej hjem fra YngsteDatter, bare kigge ud af vinduet mens den ene maske tager den anden.
 Gnave HønseDamer, der er gået tidlig i seng..Carsten og Rollo , sort og hvid - 2 af de ældre Damer. Rollo er den bedste Hønsemor i flokken og glæder mig allerede til vårens kyllinger.
 Tulipaner. Tænk hvor meget glæde der kan købes for bare 15 kroner.
Kodriver på vej. Jeg holder så meget af at gå rundt i haven og se efter vår tegn og de er over alt, her midt i Januar. Kodriver kan faktisk spises, de har bare ikke helt min smag..

8 kommentarer:

  1. Sikke nogle skønne glimt! Og julen varer jo som bekendt helt til påske, og jeg tænker, at julegodterne følger med på den konto! ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da det den gør, den der jul :) Åh, men jeg elsker bare alt med marcipan :) Og så med GULD :)

      Slet
  2. Der ser hyggeligt du hos dig! Jeg har også spottet kodrivere i bedene i haven - hvordan mon de klarer sig, hvis pludselig der er vedvarende frost? Hyggeligt er det nu, og jeg kan se de gule blomsterklynger for mig og husker, at de var del af fine buketter med vibeæg og perlehyacinter bl.a. sidste år. Det er lige om lidt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg mener, de klarer sig fint, de første vækster har ofte en slags frostvæske i sig og vil rejse sig når solen så skinner på dem.
      Ja, lige om lidt skal der skabes de fineste buketter :) !!! Kan faktisk allerede plukke erantis :)

      Slet
  3. Du er jo helt kongelig med guldchokolade.

    Jeg er betaget af dine hverdagsglæder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ - jeg kan ikke stå for guld og glimmer :)

      Slet
  4. Dejlige glæder. Et mix af lækkerier til ganen, øjet og til sjælen.
    Sidder her med min morgente og ser frem til en solskinsdag, det sagde de lige i vejrudsigten.
    God dag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lyder så hyggeligt, at du sidder der med din morgente, kigger forbi mig og glæder dig til en dag, hvor solen skulle vise sig :)
      Åh, jeg håber solen kommer forbi hernede i udkanten af sjælland - for jeg trænger :)

      Slet