onsdag den 14. december 2016

Jeg strikker og jeg læser

Flere bloggere kører et tema, hvor de om Onsdagen viser hvilken bog de læser og hvilket håndarbejdet, de er i gang med. Et meget inspirerende tema, som jeg vil hægte mig på.
 For tiden er jeg grebet af at strikke super enkle vanter i lett Lopi, et Islandsk garn, jeg er ret vild med, det er skønt at strikke med, let og luftigt, findes i rigtig mange farver, og er rustikt på en virkelig skøn måde. Sarte sjæle mener det kradser.
En smuk bog, med fine billeder på tykt mat papir, høj lækkerheds faktor. Billeder, opskrifter og inspiration af og med blomster af flere typer. 

13 kommentarer:

  1. Dejlige lækkerier du har gang i.
    Hvis du fortæller sarte sjæle siger Lopi kradser, så er jeg en af dem, min hud er meget sensitiv ;-)

    SvarSlet
  2. Det er virkelig godt at kunne strikke vanter - solide, lette og varme uldvanter. Dem kan man ikke undvære.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og sokker ! Det er også godt at kunne strikke sokker :)

      Slet
  3. Det ser lækkert ud det garn, Miri. Og bogen ser også fantastisk ud. Kommer til at tænke på: Hvor findes der dog brugsbøger om alt. Som om vi har glemt alt det vi ved. Vi har glemt at sidde ved bålet og fortælle. Fra oldemor til barn. Da jeg boede på landet, fik jeg tit besøg af min venindes børn, som jeg elsker højt. Noget jeg fandt ud af, de synes var vanvittigt spændende, var at presse blomster. At gå på opdagelse i bogreolen efter dem. Og så: Putte dem ind i en fin gammel ramme fra genbrugsen eller en moderne fra Ikea - og vips: Det fineste billede var lavet. Vi lavede mange ting med blomster, men det var én af dem. Idéen er hermed fortalt videre.
    Og glædelige juledage til dig og jer andre.
    Klem herfra: )

    SvarSlet
  4. Ps: Vi lavede en passe partout til rammerne, men man kan helt sikkert lave dem på tusindevis af måder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, der findes bøger om ALT :) Også selv om denne måske ikke tilfører ny biden, så er den en nydelse og til inspiration :)
      God ide med de pressede blomster !
      I denne bog, blev de faktisk brugt til at lime på udpustede æg- så også meget fint ud :)

      Slet
    2. Forstår dig, Miri: )
      Lyder spændende med den idé: )

      Slet
  5. Uhhh, de ser bare lækre ud, dine vanter. Har ikke strikket vanter i evigheder. Måske jeg skulle sætte et par på pindene og afløse de babytæpper jeg af en eller anden grund har kastet mig over. Har slet ikke brug for dem, men overvejer at give dem til et godt formål.
    Jeg har også haft stor glæde af at presse blomster. De gør sig godt på feks hjemmelavede kort.
    Du ønskes en fortsat glædelig julemåned.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor fint du kan nyde din strik og så give den videre til et godt formål.
      Det er dejligt at høre fra dig - håber du måske snart får lyst og overskud til at vende tilbage på din blog :)

      Slet
  6. Kære Tove. Jeg sender et varmt knus din vej. Så dejligt du er her. Det er ikke det sammen uden dig: )

    SvarSlet
  7. Det garn er så fint - nu blev jeg lige mindet om, at jeg skal lære at strikke... ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Det synes jeg var den bedste julegave, du kunne give dig selv - at lære at strikke :)

      Slet