onsdag den 7. december 2016

Jeg strikker og jeg læser

Flere bloggere kører et tema, hvor de om Onsdagen viser hvilken bog de læser og hvilket håndarbejdet, de er i gang med. Et meget inspirerende tema, som jeg vil hægte mig på.
Lange knæstrømper efter en opskrift af Sys Fredens, fra den lille bog ; "Strømper og sokker". Jeg strikker dem i "Arwetta Classic" i en skøn sennep farve. Jeg plejer at strikke mine strømper efter en egen opskrift, samlet sammen af flere forskellige måder at frembringe en strømpe og en sok. Men nu ville jeg prøve noget nyt,nemlig at følge hendes opskrift på disse lange strømper i et fint grafisk mønster. Jeg holder af at strikke strømper og sokker. 
Denne bog holder jeg så ikke af. Men der er noget ved den, som gør at jeg må læse den færdig. Sproget er godt,men menneskerne svære at få et forhold til. Moderne mennesker, der ikke kan finde ud af at være voksne..Eller finde ud af at sætte sig selv lidt i baggrunden, når de har valgt at få børn. De vælger at flygte fra problemerne, det de ikke magter, flygter til nye forhold og i dette tilfælde helt til Thailand og den velhavende morfar. Der er noget klaustrofobisk over denne historie. Men alligevel, læser jeg den færdig, så helt forfærdelig er den bestemt ikke :)
Det kunne være både hyggeligt, oplysende og inspirerende, hvis I havde lyst til at dele, hvad I strikker/hækler/frembringer og hvad I læser- skriv gerne her i kommentarfeltet eller på jeres blog, hvis en sådan haves.

8 kommentarer:

  1. Hej igen, Miri!
    Jeg havde altså lige mistet dig fordi jeg ikke havde din nye blog på min Bloglovin'-liste. Sikke en fejl! Nu er du der :-)
    Jeg synes jeg er for træt til at læse for tiden, men det seneste jeg har læst er Linn Ullmanns "De urolige" som er en rigtigt god bog - synes jeg i hvert fald.
    Godt at have genfundet dig!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt du fandt mig ! Jeg synes det er godt du er her :)
      Hun skriver godt, jeg synes ikke du kan gå uberørt fra hendes ord.

      Slet
  2. Vild med tæppet under bogen. Jeg er ikke selv god til at hækle men yngstedatteren vil gerne i gang med et tæppe der gerne skulle være færdig i går ;-) - det er til Otto, den sidste vinter i barnevognen, der er snart ikke plads til dynen mere :-) Hun fik bare et chok over priserne, hun skal bruge 5 farver af 150 gram hver, nå men vi leder videre i prisjunglen.
    Samtidig er jeg vilde med dit farvevalg til strømperne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er hyggeligt at hækle tæpper til dem man holder af :) Heldigvis kan Ottos tæppe gå i arv eller bruges til noget andet end barnevognstæppe, så pengene og arbejdet er givet godt ud :)

      Slet
  3. Lækker strømpefarve.
    Der strikkes på julegavebluser og en enkelt nisse. Og bogen hedder...., næh, jeg er i gang med at lytte noget podcast, så jeg er faktisk ikke i gang med en bog for tiden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er vild med den farve ;) Podcast er godt at lytte til mens man gør andet med sine hænder :)

      Slet
  4. Smukt strik! Jeg hækler på et tæppe, som skal gives i gave d. 24. - jeg er knap halvvejs, men er optimistisk ;-)
    Bogmæssigt har jeg lige lagt Lars Myttings "Svøm med dem som drukner" fra mig. Så god at jeg ærgrer mig over at være færdig med den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er lang tid til jul !!! - nej, der er ikke, men godt du er optimistisk :) Flot gave at give, et hjemme gjort tæppe :)
      Den bog er god ! Jeg ejer den faktisk- hæ hæ - noget jeg er nød til med nogle bøger :)

      Slet