fredag den 2. december 2016

Fredags Blomst og tanker


Vi er midt i de dage, hvor det er mørkt, når vi tager afsted og mørkt når vi kommer hjem. Jeg kan godt have mine problemer med al den mørke, da jeg holder mest af at stå op, når solen har gjort det samme. Men sådan er det i December og heldigvis er der så meget lys at finde, når vi bare tænder det i os selv. Bogstaveligt og i overført betydning.
Blomst og blomst...Lidt grønt fra skoven med de fineste små kogler. Kirkegårdsgrønt.. Også kendt som Thuja.
Må jeres Fredag blive festlig , fredelig eller fornøjelig - alt efter hvad I stræber efter den skal blive.

9 kommentarer:

  1. Ahrmen altså, hvor fint!! Jeg er vild med dine vaser, og hvor har du fundet kalenderlyset? God weekend til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. De fine vaser er desværre ikke mine, men ÆldsteDatter, der venligst har udlånt dem :) Kalenderlyset har jeg købt i Tiger butikken, fordi det var så herligt med de skæve tal :)

      Slet
    2. Det er nemlig det, det er! Jeg må straks afsted til en Tiger-butik!

      Slet
  2. Jeg sender dig et rigtig varmt weekendknus, søde Miri: )
    Sådan ét til at fordrive mørket med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh tak :) I dag skinner solen så fantastisk hernede, hvilket jeg nyder :)

      Slet
  3. Dejligt kalenderlys, - og sikke en fin "buket". Thuja kom pludselig ind i varmen hos mig.
    December er så fuld af lys og fine ting, så jeg synes NÆSTEN det går med mørket og de korte dage. Jeg er ellers de sidste par år blevet "nærtagende" over for det manglende lys, og det er jeg ikke så glad for. Det var meget sjovere at være ligeglad.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg holder også af Decembers mørke, fordi vi fylder den med fine sager og lys, både ude og inde :)

      Slet
  4. Vild med dit kalenderlys, nogle dage må du hygge længere end andre, ved kalenderlysets skær.
    Thuja er smukt grønt i denne lækre vase. Har et ambivalent forhold til Thuja, i en periode valgte mange at sætte den som hæk omkring deres matrikel, der skal den bare ikke være efter min mening, da den hører til kirkegården, eller i det fri (Skoven - kræt etc.), nu kan jeg give mig til den også passer godt i din vase.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ikke vild med Thjua men lige her er den så fin, især pga af de små kogler:)

      Slet