fredag den 16. december 2016

Fredags blomst og traditioner

Hyacinter er den ultimative juletids blomst for mig. Jeg fylder huset med dem i hele December- jo flere jo bedre. Deres duft svæver rundt og jeg bliver glad af både duften og alle de sprøde farver.
I år er jeg blevet begavet med en adventkalender- det er ÆldsteDatter, der forkæler mig og jeg synes det er så hyggeligt - glæder mig hver eneste advent til at åbne en overraskende gave. Tænk engang, lige om lidt er det jul- bare et lys mangler at blive tændt i adventskransen.
Fredag og hos mig bliver den fyldt med opgaver, men også med hyacinter og gæster. Må Fredagen blive fredelig, fornøjelig og måske faktisk fantastisk for jer alle .

12 kommentarer:

  1. Åh, hvor skønt! ❤️ - rigtig god fredag i lige måde!

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Knus som er sendt ved tankens kraft :)

      Slet
  2. Jeg elsker også hyacinter! - Og adventskalendere :-) God fredag til dig, Miri!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Og noget jeg også elsker ved hyacinter, de kan plantes ud i haven og så kommer de derude, vår efter vår :)

      Slet
  3. Duften af hyacinter emmer også her i hjemmet, så vidunderligt.
    Skønt med disse dejlige overraskelser fra din ældste, det er rart at blive forkælet.

    SvarSlet
    Svar
    1. En duft af jul :) Det er meget rart at blive forkælet - det er let at blive glad ved :)

      Slet
  4. Skønt foto. Og dejlige overraskelser. Herlig weekend til jer i Dronningeledet. Kh Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og atter tak :) Vi har haft en rigtig dejlig weekend :)

      Slet
  5. Hyacinter er hyggelige. Og billige, - med et fint glas og lidt mos ligner de million. Og kan genbruges i haven. Og dufter.
    Dejligt med en adventskalender.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har så ret, kære Eva - disse hyacinter er virkelig en dejlighed :)

      Slet
  6. Du er en heldig kvinde at ældstedatter glæder dig med adventsgaver.
    Kh. Margith

    SvarSlet