torsdag den 17. november 2016

Så vær velkommen Efterår

Jeg har overgivet mig til Efteråret.
Hvert eneste år, skal jeg lige kæmpe lidt imod, hvilket jeg jo ikke kan, da tiden går, lige meget om jeg vil have den til det eller ej.. Når jeg så har overgivet mig,  lever jeg i accept af verdens tilstand; , Det er nu den mørke tid og den har en masse fine kvaliteter.
2016 s peberkage/brunekage form er fundet og købt. Hvert eneste år, købes en ny til samlingen. En ganske hyggelig Efterårs tradition tradition.

 Kattene er mere inde, når Efterårets regn og rusk hyler i skoven. Bosse nyder livet i en solstråle.
Farverne- ja, Efterårets farver er så smukke. Her har jeg plukket en gren af Hyld og sat i en gylden vase.
 Maden. Efteråret kalder på varme og krydderi mættede retter. Her har jeg kogt en daal af linser, svampe, løg, broccoli og en masse varmende krydderier, dertil et fladbrød af quinoamel.

Så vær velkommen efterår.


26 kommentarer:

  1. Ja, velkommen efterår, og velkommen til din nye blog som jeg naturligvis glæder mig til at følge :-)
    Kærlig hilsen Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du stadig vil være med :)

      Slet
  2. Efteråret har fundet sin plads i Danmark, lige nu kan jeg fornemme en meget blæsende nat er på vej, min vejrapp nævner noget med vindstød af stormstyrke, altså omkring 25 - 28 m/s, så jo her har efteråret taget fat.
    Glæder mig til at følge med her - Velkommen til dit nye sted/blog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh åh, jeg er ikke glad for de storme... Har desuden et meget usikkert hønsegård system pga de sære regler for hobbyhøns- fugleinfluenza..Krydser fingre for det hele holder.
      Dejligt du er med mig her :)

      Slet
  3. Tillykke Miri: ) Et godt sted her. Og det er bare vildt dejligt, at du viser dig med et billede. Skønt. (Og indiana Jones agtigt).
    Held og lykke på din vej: )
    Og tillykke til yngstedatter.
    Fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg synes det er så fantastisk at hun er blevet 25 !
      Jeg viser mig - hæ hæ, Indy er en af mine helte :)
      Tak fordi du følger med her :)

      Slet
  4. Ja, Tillykke med din nye, fine blog, Miri!
    Glæder mig meget til at følge dig her også :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) og jeg er så gla for du følger med herinde :)

      Slet
  5. Det VAR du jo! Hvor var det godt, jeg fandt dig... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - ja, jeg er lige her :) Dejligt du fandt mig, søde Mia :)

      Slet
  6. Sikke fin en ny blog du har fået. Tillykke med den.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak - jeg er glad for du følger med herinde, selv om der er en stor mangel på elge :)

      Slet
  7. Nu fandt jeg dig heldigvis også! Pyha ❤️ - og stort tillykke!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, hvor godt ! Jeg ville sørme savner dig, hvis du ikke fandt hertil :)

      Slet
  8. Hej igen - glæder mig til at følge sin nye blog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej :) Jeg er meget glad for du følger med :)

      Slet
  9. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej igen Miri :-) prøver igen uden stavefejl. Glæder mig til at følge dig.

      Slet
  10. Hej Miri, jeg er med :) Flot side og flot start :)
    Mette L

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg rigtig glad for Mette :) Tak - jeg sender rosen videre :)

      Slet
  11. Hej Losarina! (Eller Losarinas mor)
    Nu kör vi på nytt!
    Jag blev glad när jag såg att det finns fler som köper pepparkaksformar varje år. I år köpte jag en ängel och ett får. Egentligen tänkte jag försöka tova figurer med dem, men de är lite stora tror jag.
    Jag köper också alltid en ny julgranskula (eller två).
    Nu ser jag fram emot att följa din nya blogg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nu vil vi ind i vores blog-flow, du og jeg :)
      Jeg glæder mig hvert år til at finde en ny form :) Et får ! Det er da også en form en strikke burde ha :)
      Jeg er glad for du følger med herover !

      Slet
  12. Kæreste Miri - håber du finder glæden og lysten til at blogge på din måde igen. Det ville være så trist uden din ord og billeder. Jeg holdte meget af Losarinas mor - og var lidt trist, da det sluttede. Jeg kom til at holde af Vandre blandt ege. Jeg tror ikke at jeg helt forstod hvorfor det sluttede. Men du skal gøre hvad der føles rigtigt og bedst for dig. Naturligvis hopper jeg med for at følge dig her. Og da jeg så navnet på din nye blog... blev jeg glad. Det føles rigtigt.
    Jeg glæder mig til dine ord og billeder - specielt det lille billede øverst til højre af dig med udsigten over vandet. Det er så dejligt et billede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord - jeg er glad for dem :)
      Losarinas Mor vol. 2 - det føles rigtigt og jeg håber de nye rammer, skaber energien der driver min blog glæde :)

      Slet