mandag den 28. november 2016

Kaffe Tradition

Jeg holder SÅ meget af kaffe. Jeg glæder mig hver eneste morgen til,  jeg skal trodse kulden og mørket og bevæge mig nedenunder for at brygge dagens første kop.
 I advents tiden, har jeg skabt mig en kaffe tradition - jeg jule opdaterer min kaffe ;
Kardemomme. Jeg åbner et par kapsler eller flere og smider dem i filteret sammen med kaffen.
Det er bare godt. Kaffe er godt. Kardemomme krydret kaffe er godt i adventstiden. Traditioner er så hyggelige som vi vælger at gøre dem og denne kaffe kardemomme tradition er er meget hyggelig og yderst velsmagende.

14 kommentarer:

  1. So true; kaffe er godt! Også som juletradition!! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Faktisk - så er kaffe godt året rundt og altid :)

      Slet
  2. Kaffe er fantastisk. Og den der med kardemommekapslerne har jeg ikke prøvet, men jeg kan sagtens forestille mig, at det også er godt. Så er det bare lige, hvor man hitter sådan nogle? Jeg skal prøve det, når jeg finder dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er sikker på du kan få dem der hvor du køber dine krydderier og du skal virkelig give det et forsøg :)

      Slet
  3. Ja kaffe er godt:-)))og kan forestille mig duften når vandet render igennem med kaffe og kardemomme i, uhmmm. Jeg kender heller ikke til kapslerne.
    Jeg har aldrig været god til det med at skabe traditioner, men i går stod datteren og jeg på værkstedet, og jeg fik en umanerlig trang til at skabe en julebinderidag med børn og svigerbørn, min særlige niece og hendes kæreste. Luftede ideen for datteren:-))))

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig også en dejlig duft oplevelse :) Jeg synes du har fået ideen til en rigtig dejlig tradition !

      Slet
  4. Jeg er så ikke lige den store kaffedrikker. En Latte er måden jeg kan drikke kaffe, men har ikke selv en af de specialmaskiner, har ikke engang en kaffemaskine, så jeg holder mig til min te :-)
    God fornøjelse med at krydre din kaffe, spæde den op med spændende krydderier.

    SvarSlet
    Svar
    1. Heldigvis findes der SÅ mange spændende typer af the :) Nogle år har jeg foræret mig selv en The julekalender - en ny tybe the hver dag fra den 1. - 24. - dét er hyggeligt :)

      Slet
  5. Ja, mums, kaffe er fantastisk. Og derfor er jeg holdt op med at drikke det.
    Det giver jo ikke så meget mening; ), men i sygdomskontekst, jo.
    Faktisk - efter slem afvænning - nyder jeg at mærke min egen energi igen(så godt som), og ikke en energi baseret på kaffekick.
    Jeg bor lige ved siden af et sejt kulturhus, og der har jeg tilladt mig selv at drikke kaffe med mine venner. Jeg tænker, jeg vil prøve din gode idé, Miri. Og tage lidt kardemomme med i lommen i morgen. Kan man ikke bruge det stødte?
    Sikke en dejlig dag, du tænker på, Annette. Bliver så glad af at læse din kommentar: )
    Og sikke nogen fine fotos, du tager, Miri. Elsker det med kardemommerne: )
    Knus og lys fra Fyn.

    SvarSlet
    Svar
    1. "Kaffe er fantastisk og derfor er jeg holdt op med at drikke det." - ha ha - jeg kom altså til at grine, men jov, det giver jo mening, når du fortæller hvorfor :)
      Jeg ved ikke om du kan bruge det stødte.. Prøv og meld tilbage :)
      Tak for anerkendelse af mine fotos - jeg elsker at tage billeder, bare mid min telefon og uden nogen som helst redigering.

      Slet
  6. Vilken underbar kaffekopp!! =D Och jag känner verkligen igen den där glädjekänslan på morgonen när det är dags för dagens första kopp kaffe. (Jag brukar för övrigt säga till min man på kvällen att jag längtar till morgondagen, för då får jag dricka kaffe!) =D Tror bestämt att jag skall prova ditt tips med att lägga kardemummakapslar i filtret. Det låter riktigt gott.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - sådan har jeg det også, kan ligge og glæde mig til næste dags kaffe og morgenmad :)
      Husk at åbne dine kardemomme kapsler !

      Slet
  7. Jamen det er da vist en kop fra Bruuns keramik du der sidder og drikke kaffe af - det er min skønne søster der er keramikeren bag <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, er det !? Den kop er en gave fra veninden og jeg er så glad for den:) Det må du gerne hilse din søster og sige, den er flot, ligger godt i hånden og er bare god at drikke af :)

      Slet