fredag den 25. november 2016

Fredagens blomst og tanker

Julen sniger sig langsomt, men sikkert nærmere. Jeg holder så meget af de 4 uger før jul- adventstiden. Jeg pynter op eller rettere vi pynter op, for ÆldsteDatter er flyttet tilbage til huset i skoven, efter nogen tid i Roskilde by. Huset skal emme af jul, her  når vi nærmer os 1. Advent. Så der bliver hentet kasse efter kasse med julepyntesager. Hvad skal frem i år, hvad skal blive i deres kasse?
Jeg har sat en hvid hyacint, et lille jultræ med mos, samt en lille beholder til lys- meget enkelt, meget skrabet, men jeg holder jo af det enkle. Fredagens blomst.
Men nu er det jul - så giver vi den gas, med kugler, lys, sjov og ballade- for det er jo kun jul een gang om året og det skrabede kan vende tilbage i slut December, hvor jeg bare trænger til luft, lys og enkelthed.
Advent- tiden hvor vi venter på lysets kommen.
Jeg nyder denne tid. Jeg ved, at for mange er det en travl tid, især børnefamilierne er hængt op..Men som , Anders Matthesens så klogt har sagt ; "Der er ikke noget man skal. Der er valg, og så er der konsekvenser af disse." Det gælder jo faktisk på alle livets områder. Gode ord, fordi de provokerer til overvejelser og stillingstagen.
Jeg går den dejligste weekend i møde, veninde besøg med snak, strik, kaffe, kage, vin, Fredags Pizza, strik, snak, kage og kaffe -, Lørdag med strik, kaffe, kage,samt Julebazar, strik, kaffe, kage og vin. Der er advent hygge med alle børn og svigerbørn i Sønnens hjem, og dér er forplejningen og hyggen altid i top og så er der sikkert også kaffe, kage,snak og muligheden for at strikke.
Må jeres Fredag blive frydefuld, fantastisk eller måske bare ganske fornøjelig og fredelig.

14 kommentarer:

  1. Tak og i ligemåde. Hyacint,gran og lys er stort set essensen af december og samtidig smukt.
    Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. December tre enighed :) Mangler så bare lidt glimmer og noget sødt at spise - ha ha :)

      Slet
  2. Hold nu op, det er bare essensen af hygge! Tak fordi du spreder den! Ha' en SKØN weekend, Miri :-*

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, sødeste du :) Jeg nyder jo at dele - ha ha og er så glad for du er så flink til at anerkende det :)

      Slet
  3. Tak Miri - for endnu et opløftende, inspirerende indlæg!
    Og i lige måde - jeg håber du får den dejligste weekend med alle de gode planer du har for den, sammen med alle de gode mennesker du skal være sammen med :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen det er min allerstørste fornøjelse og bliver virkelig overrasket og meget meget glad over I kan lide disse indlæg og er så taknemmelig over du giver dig til til at skrive det til mig :) Jeg er jo ret afhængig af jeres kommentarer , de gør jeg kan mærke at nogen er der ude :)

      Slet
  4. Det er altid så dejligt at se billeder hjemme fra dig - du har din helt egen stil.

    SvarSlet
    Svar
    1. Synes du det - tak :) Min stil, tja føler aldrig jeg har en stil, hverken med tøj eller indretning, men det har jeg jo, men ved ikke hvilken..Min egen - ha ha :)

      Slet
  5. Så fint og enkelt, - mere skal der ikke til for at sætte stemningen. Jeg ved ikke, hvor november blev af. Men tiden indtil jul er pludselig alt for kort. Ikke fordi jeg SKAL noget, men fordi der er så meget, jeg gerne vil.
    Denne weekend ligner vist din. Hyggeligt samvær, pyntning af hjemmet, julebazar, julekoncert - kom an! God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tiden iler virkelig og der er så meget vi gerne vil nå at nyde :)
      Håber din weekend var lige så dejlig som min :)

      Slet
  6. Kære Miri. Jeg håber, du har den fineste weekend med dine nære. Og med kaffe, kage, strikning og vin til.
    Så hyggeligt ældstedatter er vendt tilbage - varmeste hilsner til jer begge og en sej stjerne: )

    SvarSlet
    Svar
    1. Sødeste Laila, jeg har haft den dejligste weekend med tid til intet og derfor alt :)

      Slet
  7. Jeg er vild med blomsten, den har jeg også et par stykker af her i hjemmet, det er første trin mod julen.
    Den lille fyrfadsstage, hvor er den sød.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hyacinter er virkelig den dejligste vinterglæde :) Den lille stage har boet hos mine forældre og nu bor den her i skoven hos mig :)

      Slet