mandag den 21. november 2016

For tiden læser jeg


Jørgen Brekke , en norsk krimiforfatter, jeg ikke har læst noget af før, men det bliver ikke sidste gang jeg læser ham, for han skriver godt. Jeg blev fanget af historien, forbrydelserne (- det er jo en en frygtelig og blodig krimi), men også af personerne. De har mange lag og gode fortællinger gemt i sig, jeg bliver nysgerrig efter at lære dem bedre at kende. En god krimi, brutale mord( !) og personer, der har plads til at udfolde sig.
"Historien om det hele" - vidunderlig titel, kunne også være et skønt navn på en blog. En rigtig god bog , som ja, handler om;  magi og videnskab. Om at det ene ikke behøver at udelukke det andet. Det er en bog, der kræver opmærksom læsning, den er så fuld af viden, erfaring, meninger og synspunkter, jeg må tænke over, mærke efter i mig selv. En bog der udvikler mit tankesæt, og det har det godt af. Jeg er ret optaget af den bog, men læser den i mindre portioner, den kræver fordybelse og tid til fordøjelse.

10 kommentarer:

  1. Det er dejligt at have gang i par eller flere bøger på en gang. Så er der lidt variation i det indput der kommer.
    Det lyder til begge bøger giver en del stof til eftertanke, dejligt at have med sig på traveturen/løbeturen eller bare at have med i bagagen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er helt enig, en bog til ethvert humør :)
      Jeg læser bøger på den gammeldags måde og helst liggende i min seng :)

      Slet
  2. Fedt!! Jeg skal helt sikkert ha' fingre i 'Historien og det hele'! Er i øvrigt stor fan af Eske Willerslev, han kan nogle ting!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også en stor fan :) Han et rigtigt menneske og vildt inspirerende, dygtig og sej :) Og så er han en fantastisk formidler ! Du har vel hørt hans Rosenkjær fordrag - åh de var gode. Er gode :)P1

      Slet
  3. To meget forskellige bøger, der begge lyder gode. Jeg holder meget af krimier og læser mange, men ikke lige nu. Lige nu er jeg mere til... ja nok de videnskabelige bøger. Har sikkert noget at gøre med, at jeg selv skriver og læser faglitteratur... jeg er inde i en "stime" så at sige... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Meget forskellige !! :) Jeg holder meget af at læse krimier og samler skam også på flere af slagsen - må eje :)!
      Du har nok oven i almindelig interesse, men professionel nysgerrighed over for faglitteratur :) Men jeg lærer meget nyt og får vendt mange tanker, når jeg læser i denne.

      Slet
  4. Uh, en "ny" krimiserie, - den er straks fundet på bibliotekets side og bestilt hjem. De der Willerslev_brødre kan begge noget med formidling. Måske skulle jeg kigge på den anden bog også, - bare for at udvide horisonten lidt.
    Tak for anbefalingen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er også ny for dig :) Jeg har bind 2 liggende og vente på afhentning:)
      Jeg kan bestemt anbefale Leth og Willerslevs bog, hvis du gerne vil udvide horisonten :)

      Slet
  5. Jeg har købt Historien om det hele til min mand (julegave) - det lyder, som om jeg skal snige mig til at låne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes du skal låne :) Men lad ham læse den først, for du skal give dig god tid :)

      Slet