onsdag den 23. november 2016

En blød beslutning er taget

Jeg er ikke en samler af materielle sager. Jeg kunne nem overgive mig til det at samle, fordi jeg synes om fine ting og sager, men  jeg har taget et aktivt valg, om ikke at samle alt for meget. Hvad alt for meget så er, dét kan jo så diskuteres.... For jeg har da mere en 5 lysestager ... Men.. - alligevel, jeg vil ikke betragte mig selv som en samler. (Bøger gælder ikke...For der findes jo bøger som bare MÅ ejes ...)
Det skal være slut, for jeg har taget et bevidst og aktivt valg om at blive en samler af garn. Ja ! Jeg vil samle på garn. GarnSamler - det vil være en ny side af mig. Jeg bor småt, men har klemt en lille reol ind på mit soveværelse, for lige der for enden af min seng, skal garnet bo, som jeg vil begynde at samle på. Det skal ligge der og vise sin blødehed frem, lokke med sine farver og strukturer og inspirere mig til at skabe. Jeg vil samle lækkerheder og huske at 100 g af hver lækkerhed, må være et minimum, så der er noget at skabe noget af..Men man kan selvfølgelig godt skabe noget småt af mindre.. Jeg har en lille kasse med garn under min seng, men nu satses der på uldgarner fra hele verden, her fra og derfra og alle vegne fra. Uld er godt.
Jeg drømmer, kigger på garnbutikker, netbutikker, podcast på You Tube.  Podcast på You Tube, en helt ny opdagelse for mig- der findes mennesker med garn passioner, der laver videoer , hvor de fortæller om garn og hvad de gør med det- altså det er jo vidunderligt - hvilken inspiration.
Så - ja, jeg vil begynde et nyt kapitel i mit liv, som GarnSamler.




12 kommentarer:

  1. Kæreste Miri. Det er en fin beslutning, synes jeg, om at ændre sig lidt. Og uld er så dejligt. En fin energi at have hjemme. Sikkert også nemmere at gå i gang med at skabe, hvis du har en masse materialer?
    Knus herfra Fyn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din forståelse :) Ja,jeg trænger til at have inspirationen og materialerne tæt på- mærke, se og sætte i gang :)

      Slet
  2. Svar
    1. I disse hårde tider, trænger jeg til bløde beslutninger :)

      Slet
  3. Bøger tæller afgjort ikke med ;-)... Garnsamleri... Det lyder som en vidunderlig og hyggelig ting at give sig i kast med!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh hvor godt, at du konfirmerer det - pyh ha :)
      (hæ hæ )
      Garnsamleri- jeg kan mærke det er hyggeligt, gør mig glad og det tæller også på plus siden :)

      Slet
  4. Det er godt at være noget, - og garnsamler er en fin titel. Det gode er jo, at man skal lave noget af sin samling, så man kan investere i nyt, og så kommer der stakkevis af lækker strik, som også pynter og inspirerer. Ren win-win.

    SvarSlet
  5. Det lyder bestemt af "noget" :) Det skaber nemlig glæde på mange planer og kan også glæde andre- dem der modtager det er skabt af samlingen :)

    SvarSlet
  6. ... Og så isolerer det. Hvis det skulle blive koldt :)

    SvarSlet
  7. Minderne går tilbage til min barndom. Mine forældre havde en tricotage forretning, hvor de blandt andet solgte garn, jeg var vild med reolen kunderne kunne se, men langt mere vild med at gå rundt på lageret af det garn der ikke kunne være fremme, det var så ikke kun 100 gram, nogle garnsorter var der jo større efterspørgsel efter end andet. Så forstår godt din drøm, dit samle gen skal både, føle, se, mærke og dufte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må være skønt at opvokse blandt garn, stof og bånd :)

      Slet